عدم خشونت راه پیروزی انسانیت است

0
1091

ژینگەوان: شریف باجور فعال مدنی شهرستان مریوان ساعت 9 صبح روز دوشنبه 20 شهریور ماه 1396 یک حرکت اعتراضی همراه با اعتصاب غذا و رکاب زدن دوچرخه از شهر مریوان تا تهران را شروع کرد. این حرکت اعتراضی با شعار «عدم خشونت راه پیروزی انسانیت است» در جهت انسجام فعالیت مدنی در بین فعالان مدنی و پشتیبانی از جهانی عاری از خشونت همراه با صلح و انساندوستی میباشد.

هدف از این حرکت اعتراضی :1- دفاع از وضعیت کولبران در کردستان و اعتراض نسبت به کشتار آنها و جلوگیری از تکرار این کشتار میباشد. 2- حمایت از فعال مدنی رضا شهابی و کمک به شنیده شدن صدای او و همچنین تقدیر از شخصیت عدم خشونت خواه آتنا دائمی و ارج نهادن به مبارزه او بر علیه کشتار انسانها میباشد. 3- حمایت از قربانیان خشونت در میانمار و محکوم کردن این جنایت بشری و 4- دعوت جامعه برای فعالیتهای مدنی در روزی مشترک به نام روز مهربانی در پنجشنبه آخر هر هفته به منظور تلاش برای جامعه ای سالم و خوشبخت میباشد شریف باجور در بیانیه ای که منتشر کرده است بر مبنای شعار «عدم خشونت راه پیروزی انسانیت است» از تمامی فعالین مدنی که برای جامعه ای عاری از خشونت تلاش و مبارزه میکنند، خواهان انسجام، همدلی و اتحاد در جهت پیشرفت جامعه مدنی و برقراری صلح و مهربانی میباشد.

این فعال مدنی شهرستان مریوان در این راستا رو بە جامعە مدنی یک پیام اعلام کردن کە بە شرح زیر می باشد:

عدم خشونت راه پیروزی انسانیت است.


خشونت نیروی ویرانگری است که از تسلط نفرت بر احساسات انسان موجب زوال تفکر و عقلانیت میگردد و با رشد در وجود و ناآگاهی در مقام تصمیم در برابر آنچه که از درک و مقبولیت آن ناتوان میباشد، تمام توان و قدرت انسان را برخلاف موازین اخلاق و شیوه های انسانی در تخریب و انهدام دستمایه ی مادی و معنوی بشریت به کار خواهد برد.

عدم خشونت باوری از توانایی انسان در استفاده از تفکر خود و منطق حاصل از آن، راه مناسب عاری از خشونت را در مقابله با مشکلات پیش روی جامعه بشری قرار خواهد داد. تمام شکوفایی و پیشرفت جامعه بشری نتیجه چنین فکری است که با تلاش فراوان در جستجوی حقیقت با عشق و احساس مهربانی برخاسته از این آگاهی در حفظ کرامت انسانی میکوشد.

عدم خشونت بستر مناسبی است برای هر جامعه ای که آینده خود را بر طبق آن بنا نهد و ساخت جامعه مدنی بر مبنای این فکر به نظمی پایدار و راهی هموار برای حرکت جامعه به دنبال خواسته های خویش منتهی میشود. خوشبختانه ذهنیت مدنیت گرای جامعه ما با درک این اهمیت، مسئولیت پذیرانه گامهای استوار و مناسبی در راه عدم خشونت برای بهبود شرایط جامعه برداشته است. فعالیتهای مدنی و حضور افراد و فعالان مدنی نشان از فکری سالم و بدور از خشونت است که با تمام وجود برای سلامتی جامعه، پیشرفت و رسیدن به جایگاه بهتر تلاش می نماید. نقش این حرکت در کنترل و حذف عامل های خشونت زا در جامعه به عنوان نیروی تهدید کننده جامعه بشری قابل تقدیر و آموزنده میباشد.

در چنین جامعه ای باید اندیشه های مهربانی در جریان باشد تا بتوان بنای صلح و جهانی عاری از خشونت را بر آن ساخت و این اندیشه ی مردمانی است که قلبشان، همه جهان در آن جای دارد. بر پایه تفکر عدم خشونت، در جهت تشویق و تقویت جامعه مدنی برای زندگی و دنیایی بهتر، ساعت 9 صبح روز دوشنبه 20 شهریور 1396 حرکتی مبنی بر اعتصاب غذا به مدت سه روز و همزمان رکاب زدن با دوچرخه از شهر مریوان به مقصد تهران آغاز میشود.

این حرکت نمادین برای اهدافی والا و انسجام فعالین مدنی در فضایی عاری از خشونت به منظور: 1- دفاع از وضعیت کولبران در کردستان و اعتراض نسبت به کشتار آنها و جلوگیری از تکرار این کشتار. 2- حمایت از فعال مدنی رضا شهابی و کمک به شنیده شدن صدای او و همچنین تقدیر از شخصیت عدم خشونت خواه آتنا دائمی و ارج نهادن به مبارزه او بر علیه کشتار انسانها. 3- حمایت از قربانیان خشونت در میانمار و محکوم کردن این جنایت بشری و 4- دعوت جامعه برای فعالیتهای مدنی در روزی مشترک به نام روز مهربانی در پنجشنبه آخر هر هفته به منظور تلاش برای جامعه ای سالم و خوشبخت طرح ریزی شده است .بر مبنای شعار «عدم خشونت راه پیروزی انسانیت است» از تمامی فعالین مدنی که برای جامعه ای عاری از خشونت تلاش و مبارزه میکنند، خواهان انسجام، همدلی و اتحاد در جهت پیشرفت جامعه مدنی و برقراری صلح و مهربانی هستیم.

شریف باجور 20/06/1396

This slideshow requires JavaScript.