اتفاقی نادر در طبیعت وحشی / محافظت ماده شیر از روباه زخمی ، شاید بدلیل حس مادران

0
665

گرچه شیرها در طبیعت به درنده خویی و بی رحمی شهرت دارند اما عکس‌هایی که یک عکاس آماتور از صحرای “کالاهاری” در “بوتسوانا” گرفته و بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها پیدا کرده است حکایت دیگری دارد.
در این عکس‌ها یک بچه روباه که به نظر می‌رسد مجروح شده و به سختی می‌تواند روی پاهایش بایستد در مسیر حرکت یک شیر نر و ماده و توله‌هایشان قرار می‌گیرد. اتفاق عجیب که این عکس‌ها را پر بیننده کرده است زمانی می‌افتد که شیر نر به خیال اینکه لقمه حاضر و آماده‌ای در برابر او قرار گرفته به بچه روباه نزدیک می‌شود اما حرکت او با واکنش غیرمنتظره ماده شیر همراه می‌شود.
ماده شیر که شکارچی بی رحمی است و در درنده خویی در طبیعت کم نظیر است اینبار برای محافظت از روباه زخمی جلوی شیر نر می‌ایستد؛ به درستی دلیل این حمایت قاطع روشن نیست اما عکس‌ها نشان می‌دهد که ماده شیر مانند توله‌هایش از بچه روباه محافظت می‌کند و با نشان دادن دندان‌ها و پنجه‌هایش به سلطان جنگل نشان می‌دهد که نمی‌تواند به او آسیب بزند. تهدید ماده شیر نتیجه می‌دهد و شیر نر از بچه روباه دور می‌شود. روباه نیز لحظاتی بعد کشان کشان در میان بوته های ناپدید می‌شود.