تازه ترین اکران فیلم مستند “زندگی روی مرز” در آلمان

0
906

بە گزارش ژینگەوان، فیلم مستند” زندگی روی مرز” کە ساختە آن کودکان جنگ زدە کوبانی و شنگاڵ کە تهیە کنندە این فیلم بهمن قبادی می باشد.

فیلم مستند “زندگی روی مرز” که ساخته کودکان جنگ زده کوبانی و شنگال و تهیه کنندگی بهمن قبادی می باشد، در کشور آلمان اکران های موفقیت آمیز و متعددی داشته که از جمله آنها می توان حضور و اکران در فستیوال بین المللی برلیناله و فستیوال بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان فرانکفورت به نام لوکاس را نام برد که با استقبال عمومی بی سابقه ای روبرو گشت.

فیلم “زندگی روی مرز” در تازه ترین اکرانش دو بار در شهر “برمن” آلمان به نمایش درآمد و تماشاچیان بسیاری را به خود جذب نمود که بیشتر آنان را پناهندگان تشکیل می دادند و “سامی حسین” یکی از 8 کودک سازنده این فیلم مستند نیز در این نمایش ها حضور داشت.

در پی نمایش های موفق فیلم جامعه علوی های شهر “برمن” و یک حزب سیاسی ابراز علاقه مندی کرده اند که فیلم “زندگی روی مرز” را جداگانه به نمایش بگذارند.

کلیسای جامع “اوانجلیک” که آخرین اکران این فیلم را سازمان دهی کرده بود، پروژه ساخت فیلمی را در نظر دارد که در آن پناهندگان جوان، داستان زندگی و مصائبشان را بازگو می نمایند و سامی نیز قرار است به عنوان بخشی از این پروژه در آن حضور داشته باشد.

این فیلم مستند در رسانه های کشور آلمان بازتاب گسترده ای داشته و پیشتر موضوع فیلم نامه آن به سیستم آموزشی آلمان و کتاب های درسی کودکان آلمانی راه یافته است.