انجمن”هەتاو” در ارتباط با جانباختن کولبران کورد در سردشت بیانەای منتشر کرد

0
884

بەگزارش ژینگوان، انجمن”هەتاو”در ارتباط با حادثە جانباختن کولبران کورد درشهرستان سردشت در منطقە بیوران سردشت کە بە دلیل ریزش بهمن مدفون شدە بودند بیانەای منتشر کرد.

متن کامل این بیانیە بر شرح زیر است:

بیانیه انجمن هه تاو سردشت
حادثه دیروز بیوران به ما ثابت کرد که پس از گذشت بیش از دو سده از تدوین منشور حقوق بشر و حقوق شهروندی ، رخدادهای که در جامعه ما به وقوع می پیوندد اشاره ای هستند به اینکه شهروندان ما هنوز محروم از حقوق اولیه و اساسی خود مانند داشتن شغل، کار و درآمد می باشند .
این در حالی است که بر اساس ماده 28 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، دولت با در نظر گرفتن جامعه به مشاغل و تخصص های گوناگون ، می بایست فرصت های برابر و شرایط عادلانه ای را برای دستیابی افراد به مشاغل فراهم نماید.

در جهانی که تکنولوژی پیشرفتهای فراوانی حاصل کرده است. اقدام به کولبری برای امرار معاش امری جز زیر پای نهادن کرامت انسان نیست. انجمن جوانان هه تاو سردشت ضمن ابراز نهایت همدری نمودن خود با خانواده های قربانیان و تمام وجدانهای بیداری که متاثر از وقوع این فاجعه درناک هستند، بر این باوریم که کولبری فی النفسه پایمال نمودن حقوق شهروندان بوده و به نام حقوق شهروندی و اعاده کرامت اجتماعی می بایست به این پدیده پایان داده شود و شرایط لازم برای برای مردم فراهم گردد که همراه با کرامت و عزت به انجام کار پرداخته و در ازایی تامین معیشت روزانه اینگونه زندگی شان به مخاطره نیافتد.

انجمن هه تاو سردشت
 10 – بهمن ماه 1395