دیپورت 7 پناهجوی ایرانی به دلیل اغفال دختران و فروش مواد در ترکیه

0
2989

هانا: به گزارش خبرنگار هانا از ترکیه، 7 پناهجوی ایرانی ساکن در ترکیه که خود را به کمیساریای عالی پناهندگان در این کشور معرفی نموده اند، به دلیل اغفال دختران، فروش مواد و داروهای جنسی و سوءاستفاده از زنان و دختران پناهجو در این کشور، به ایران، لبنان و ارمنستان دیپورت خواهند شد.

این 7 تن پس از شکایت چند شاکی از انان از سوی پلیس ترکیه مورد تعقیب و بازجویی قرار گرفته و سپس بازداشت شده و حکم اخراج آنها از این کشور صادر شده است.

اسامی چهار تن از آنان که برای خبرنگار هانا در ترکیه محرز شده است بدین شرح است: میلاد، عرفان، سیروان و مرتضی.

بنا به اطلاعات خبرنگار هانا، این افراد که دارای مشاغلی از جمله بار، دیسکو و کاباره بوده اند، علاوه بر اغفال دختران و زنان پناهجو و پخش مواد و داروها در شهر وان در چندین شهر دیگر ترکیه نیز فعالیت داشته و به صورت مافیا کار می کرده اند و با داخل ایران نیز در ارتباط دائمی و پیوسته بوده اند.

لازم به ذکر است این افراد باید کشور ترکیه را ترک نمایند و دیپورت انان نیز صبح روز سه شنبه 17 اسفندماه 1395 شمسی، انجام خواهند گردید.

با توجه به اینکه این افراد بنا به ارائه کیس سیاسی از نظر کمیساریای عالی پناهندگان نمیبایست به ایران دیپورت شوند، لذا  ۳تن از این افراد به لبنان و۳ تن دیگربه ارمنستان و  ۱نفر نیز به ایران دیپورت خواهند شد.

هر ساله و بیشتر در ایام عید نوروز، تعداد کثیری از زنان و مردان ایرانی جهت گذراندن تعطیلات نوروزی به شهرهای ترکیه و بویژه شهر وان مراجعه می نملیند و اوقات خود را در این مراکز سپری می کنند.

بنا بر گزارشات رسیده به هانا، بیشتر این افراد با رژیم ایران در تماس بوده و برخی نیز جهت برقراری رابطه با پناهجویان سیاسی ساکن در ترکیه به این مراکز رفت و آمد می نمایند.

 

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here