یک فعال سیاسی کورد ایرانی در آستانه دیپورت از نروژ به ایران

0
4649

هانا: بر اساس اطلاعاتی که به خبرگزاری پناهندگی هانا رسیده، یک فعال سیاسی کورد ایرانی در آستانه دیپورت و اخراج از کشور نروژ به ایران قرار دارد.
این پناهجوی سیاسی که “سالار خزری” نام دارد، اصالتا اهل شهرستان “مهاباد” در کوردستان ایران است که پس از سه سال اقامت در کشور نروژ به عنوان پناهجو، حال با توجه به جواب ردی از طرف مقامات اداره مهاجرت نروژ، در خطر اخراج از این کشور و تسلیم به حکومت جمهوری اسلامی قرار گرفته است.

تهیه و تنظیم خبر از: سیروان منصوری

یکی از دوستان این فعال سیاسی به “هانا” گفت:وی پس از سه سال چشم انتظاری در این کشور، جواب ردی گرفته است، در حالی که ما اینجا خیلی از افرادی را میشناسیم که بدون هیچ گونه مشکل خاصی جواب قبولی و اقامت این کشور را گرفته اند. وی همچنین توضیح داد که از نزدیک این پناهجوی کورد را میشناسد و از احوالات سیاسی وی آگاه است و میداند در صورت دیپورت به ایران با خطر جدی جانی مواجه خواهد شد.
این فرد در ادامه افزود: یک بار پلیس نروژ، در حالی که به زور کیسه پلاستیکی بر سر این فرد کشیده اند، او را با زور به داخل هواپیما برده اند و با توجه به مقاومت سالار و با توجه به اینکه در یکی از پاهایایش پلاتین وجود دارد، باعث شده که پلاتین از پای او بیرون زده و مجروح شود و همین امر اعتراض مسافران را به همراه داشته و دست آخر پلیس تحت فشار، او را از هواپیما پایین آورده و به مرکز پلیس برده اند که هم اکنون آنجا تحت بازداشت است و هرآن احتمال دیپورت او وجود دارد.

بازتاب اخبار مربوط به خطر دیپورت سالار خزری در مطبوعات نروژ

بنا به گفته اطرافیان این فرد، خطر دیپورت همچنان  به قوت خود باقی است و بنابر همین مساله از تمام فعالین حقوق بشر و حوزه پناهندگی، وکلا و سازمانهای جهانی و انسانهای آزادیخواه میخواهند که به هر طریق ممکن، از اخراج این فرد جلوگیری کنند، چرا که تمامی مدارک سیاسی این فرد نزد حکومت جمهوری اسلامی وجود دارد و با توجه به پیشینه سیاسیش، جان وی به صورت جدی در معرض خطر قرار دارد.
گفتنی است که در سالهای اخیر، مقامات نروژ به بسیاری از فعالین سیاسی ایرانی جواب ردی داده اند و همین مساله باعث انتقاد جدی فعالان حقوق بشر و حوزه پناهندگی به کشور نروژ شده است، همچنین رفتار بسیار خشن پلیس نروژ در برخورد با پناهجویان و اتباع خارجی، همواره مورد انتقاد جدی بوده است.
گفتنی است در صورت دریافت هرگونه اطلاعات جدید در این رابطه، در خبرهای بعدی آن را به اطلاع شما مخاطبان گرامی خواهیم رساند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here