پلیس آلمان هفت پناهجوی افغان را به ظن تجاوز به یک نوجوان ایرانی بازداشت کرد

0
1701

پلیس آلمان هفت پناهجوی افغان را به ظن تجاوز مکرر به یک نوجوان ایرانی و فیلم گرفتن از این اقدام خود بازداشت کرده است.

پلیس آلمان اعلام کرد برای دستگیری این افراد بیش از ۳۰ مامور پلیس امروز پنج‌شنبه سوم نوامبر به چند محل اسکان پناهجویان در شهرهای ناگلد و ویلدبرگ در ایالت بادن-وورتمبرگ در جنوب غرب آلمان یورش بردند.

پلیس و دادستانی آلمان در بیانیه‌ای مشترک گفته‌اند: “پناهجویان افغان مظنون به این هستند که چندین بار به یک پناهجوی ۱۷ ساله ایرانی تجاوز کرده‌اند و از این اقدام خود فیلم گرفته‌اند”.

آلمان طی یک سال گذشته پذیرای حدود ۹۰۰ هزار پناهجو بوده که نیمی از آنها از سوریه، عراق و افغانستان مهاجرت کرده‌اند. این در نقاط مختلف آلمان در مکان‌هایی مثل هتل‌ها، مغازه‌ها و سالن‌های ورزشی اسکان داده شده‌اند.

ازدحام جمعیت در این پناهگاه‌ها و کمبود فضای خصوصی و انتظار طولانی برای روشن شدن وضعیت اقامت، پیش از این هم باعث ایجاد تنش، برخورد و تعرض شده است.

در بعضی از این پناهگاه‌ها اختلاف‌های مذهبی یا قومی و نژادی باعث درگیری می‌شود و در مواردی هم زنان و کودکان در معرض آزار و سوء استفاده جنسی قرار می‌گیرند.

در یکی از موارد تکان‌دهنده اخیر یک مرد سوری در جریان یک دعوای خانوادگی سه فرزندش را از پنجره طبقه اول یک ساختمان به بیرون پرتاب کرد که دو نفر از آنها به شدت زخمی شدند. این مرد به جرم اقدام به قتل به ۱۵ سال زندان محکوم شد.

در دادگاه این مرد سوری گفته شد که او تلاش کرده فرزندان یک تا سه ساله‌اش را بکشد تا همسرش را به دلیل “خدشه‌دار کردن ناموسش” مجازات کند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here