آمریکا بررسی مدارک پناهجویان در نائورو را متوقف کرده ‌است

0
1214

دولت استرالیا اعلام کرده است که مقامات آمریکایی بررسی مدارک پناهجویان در جزیره نائورو را که بالقوه می‌توانند در آمریکا اسکان داده شوند، متوقف کرده‌اند.

پیتر داتون، وزیر امور مهاجرت استرالیا، گفته است که یک تیم امور مهاجرتی آمریکا که ماه پیش به منطقه وارد شده بود، نائورو را ترک کرده است اگرچه وی افزوده است که این مقامات برای ادامه کار خود باز خواهند گشت. او تاریخی برای بازگشت این تیم امور مهاجرتی آمریکایی ارایه نداد.

آقای داتون همچنین گفت که موافقت‌نامه این کشور و آمریکا در خصوص پناهجویان متوقف نشده است.

پیشتر رسانه‌های خبری از اختلاف نظر و جدال لفظی بین رئیس جمهوری آمریکا با مقامات استرالیا بویژه در خصوص امور پناهجویان دادند.

اوایل ماه جاری میلادی روزنامه آمریکایی واشنگتن پست شرحی از مکالمه تلفنی رئیس جمهوری آمریکا با مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا، را منتشر کرد که، به نوشته این روزنامه، با “ناخرسندی” دو طرف پایان یافت.

به گزارش واشنگتن پست، از موضوعاتی که در این مکالمه مطرح شد توافق دولت قبلی آمریکا به قبول بیش از ١٥٠٠ تن از پناهجویانی بود که استرالیا به اردوگاه‌های پناهندگان در خارج از خاک آن کشور اعزام کرده است.

براساس این گزارش، آقای ترامپ این توافق را مغایر سیاست مهاجرتی خود توصیف کرد؛ اما نخست وزیر استرالیا تاکید ورزید که دولت آمریکا باید به تعهداتی که در این مورد برعهده گرفته است عمل کند.

روزنامه واشنگتن پست نوشت که آقای ترامپ با عصبانیت مکالمه را قطع کرد و گوشی تلفن را گذاشت. دونالد ترامپ در آن روز با رهبران و مقامات چند کشور دیگر گفتگو کرده بود و به نوشته این روزنامه، پس از مکالمه با نخست وزیر استرالیا گفت: “این بدترین مکالمه امروز بود.”

براساس سیاست‌های مهاجرتی دولت استرالیا، پناهجویانی که با قایق خود را به سواحل این کشور برسانند، یا برگردانده می‌شوند و یا به اردوگاه‌های پناهجویان در پاپوآ گینه نو و جزیره نائورو اعزام می‌شوند.

نائورو یک جزیره کوچک در اقیانوس آرام است که ۲۱ کیلومتر مربع مساحت و کمی بیش از ده هزار نفر جمعیت دارد.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here