عفو بین‌الملل استرالیا را به شکنجه پناهجویان متهم کرد

0
1211

سازمان عفو بین‌الملل به شدت از استرالیا انتقاد کرده و گفته است که این کشور در نائورو یک زندان برای پناهجویان درست کرده و آن‌ها را شکنجه می‌کند.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی نوشته است که در کمپ ویژه پناهجویان در جزیره نائورو واقع در اقیانوس آرام، با پناهجویان رفتاری غیرانسانی می‌شود. این سازمان می‌گوید که آن‌ها نه تنها از امکانات حداقل زندگی برخوردار نیستند، بلکه با آن‌ها بدرفتاری هم می‌شود و مورد آزار نیز قرار می‌گیرند.

عفو‌بین‌الملل در گزارشی نوشته است: «در نائورو با پناهجویان رفتاری می‌شود و وضعیتی برای زندگی شان به وجود آورده‌اند که کسی به فکر رساندن خود به استرالیا نیافتد.» بنا بر این گزارش، ساکنان این کمپ بارها از سوی اهالی جزیره مورد اذیت و آزار قرار گرفته‌اند وهیچ‌کس تا به حال از آن‌ها بازخواست نکرده است.
نیروی دریایی استرالیا از سال ۲۰۱۳ میلادی همه قایق‌های پناهجویان را در ساحل این جزیره رهگیری کرده است. استرالیا به کشورهای همسایه خود برای نگهداری پناهجویان کمک مالی می‌کند تا آن‌ها نگذارند پای پناهجویان به استرالیا برسد.

در حال حاضر حدود ۴۰۰ نفر در نائورو منتظر جواب پناهندگی‌شان هستند. ۹۰۰ نفر پناهندگی‌شان را گرفته‌اند و در جزیره نائورو به شکل آزاد زندگی می‌کنند.

دولت استرالیا نسبت به این اتهامات هنوز پاسخی نداده است.

 

 

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here