آلمان برای پناهجویان رد شده بازداشتگاه های موقت ایجاد می کند

0
2102

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، روز پنجشنبه ٩ فوریه / ٢١ بهمن، نخست وزیران ١٦ ایالت آلمان را در کاخ صدراعظمی برلین به حضور می پذیرد. هدف این نشست تصمیم گیری درباره طرحی ١٦ ماده ای برای سرعت بخشیدن به بازگرداندن پناهجویانی است که تقاضای پناهندگی آنان رد شده است. در چارچوب همین طرح، پناهجویانی که حکم ترک خاک گرفته اند، به بازداشتگاه های موقت انتقال خواهند یافت.

مهم ترین نکات مذاکرات پنجشنبه شب صدراعظم آلمان و نخست وزیران ١٦ ایالات فدرال این کشور، ایجاد بازداشتگاه های موقت و متعددی برای پناهجویان محکوم به ترک خاک آلمان و سرعت بخشیدن به بازگرداندن آنان به کشورهای مبدء می باشد.

نکات اصلی این طرح که بحث گسترده ای را در مطبوعات به راه انداخته است، بامداد روز پنجشنبه در رسانه های معتبر آلمان بچاپ رسید. بنوشته اشپیگل آنلاین، در این نشست پیرامون طرح ١٦ماده ای آنگلا مرکل تصمیم گرفته خواهد شد.

انتخابات سراسری آلمان سپتامبر امسال برای گزینش نمایندگان مجلس فدرال و بنابراین صدراعظم جدید برگزار می شود. نظرسنجی ها نشان می دهند که حزب دموکرات مسیحی، به رهبری آنگلا مرکل، بخشی از هواداران خود را از دست داده و در مقابل حزب بیگانه ستیز آلترناتیو برای آلمان شانس زیادی برای راه یافتن به مجلس دارد. این حزب سرسخت ترین مخالف سیاست پناهندگی دولت مرکزی آلمان است.

برخی رسانه های آلمانی صدراعظم این کشور را متهم کرده اند که برای بالابردن شانس حزب خود در انتخابات، تصمیم به اخراج گسترده پناهجویان گرفته است. وی یک هفته پیش در نشست هیئت اجرائی حزب خود جمله ای را بیان کرد که با سیاست پناهندگی انسانی او همخوانی ندارد. وی گفت: “در ماه های آینده، استرداد، استرداد و باز هم استرداد.”
بامداد روز پنجشنبه توماس دُمِزیِر وزیر کشور آلمان در برنامه بامدادی شبکه اول تلویزیون آلمان از نخست وزیران ایالات خواست که در مسیر ایجاد یک سیاست هماهنگ با دولت مرکزی بکوشند. روسای ٥ ایالت تاکنون با سیاست تازه دولت مخالفت ورزیده اند.

به گزارش نشریه ولت آلمان تاکنون برای بیش از ٢٠٧ هزار پناهجوی آلمان حکم ترک خاک صادر شده است. در سال گذشته میلادی ٢٥ هزار و ٣٧٥ پناهجو مجبور به ترک خاک آلمان شدند. این رقم در سال ٢٠١٥ کمی بیش از ٢٠ هزار نفر بود.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here