طرح ترامپ: محدودیت ویزا از جمله برای ایرانیان

0
1992

دونالد ترامپ قصد دارد قانونی را امضا کند که بر اساس آن روند صدور ویزای آمریکا برای اتباع ایران و چند کشور دیگر موقتا به حالت تعلیق درمی‌آید. محدودیت‌ها شامل ورود دارندگان ویزا به آمریکا نیز خواهد شد.

دونالد ترامپ رئيس‌جمهوری آمریکا روز گذشته در توئیترش نوشت: «فردا روز بزرگی برای امنیت ملی آمریکا خواهد بود. در کنار خیلی کارهای دیگر ما دیوار (بین مرز مکزیک و آمریکا) را هم خواهیم ساخت.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، “روز بزرگ برای امنیت ملی آمریکا” بدین معناست که ترامپ قرار است روز چهارشنبه قانونی را امضا کند که بر مبنای آن روند صدور ویزا برای شهروندان کشورهای ایران، عراق، سوریه، لیبی، سومالی، سودان و یمن برای هر فردی که بخواهد به آمریکا برود با محدودیت‌ روبرو می‌شود.

با امضای این قانون، ترامپ به وزارت امور خارجه دستور خواهد داد تا صدور ویزا برای اتباع این کشورها را موقتا تعلیق کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین به ادارات گمرک و حفاظت مرزی آمریکا دستور خواهد داد تا از ورود کسانی که از این هفت کشور هستند و ویزای آمریکا را هم دارند جلوگیری کنند.

بخش دیگری از این قانون مربوط به ورود پناهجویان است و بر اساس آن جلوی ورود پناهجویان از سوریه و شش کشور دیگر خاورمیانه و نیز کشورهای آفریقایی موقتا گرفته خواهد شد. این قانون البته شامل اقلیت‌های مذهبی که تحت آزار قرار دارند نمی‌شود.

رادیو المان

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here