تعلیق سه ماهه سفر شهروندان ٧ کشور مسلمان از جمله ایران به آمریکا

0
1308

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، فرمان تعلیق سه ماهه ورود شهروندان ایرانی و ۶ کشور دیگر مسلمان به آمریکا را صادر کرد. بر اساس این فرمان ، ورود پناهجویان از کشورهای در حال جنگ به آمریکا نیز برای چهار ماه به حال تعلیق درآمده است.

دونالد ترامپ روز جمعه ۲۷ ژانویه گفت این تصمیم رابرای جلوگیری از ورود احتمالی «تروریست های اسلام‌گرا» به کشورش اتخاذ کرده است. او در اظهاراتی در پنتاگون گفت، «اقدامات جدیدی را برای دور نگهداشتن تروریست‌های رادیکال اسلام گرا از خاک آمریکا » عملی خواهد کرد وتأکید کرد: «ما نمیخواهیم آنها اینجا بیایند.»

بر اساس فرمان اجرایی رئیس جمهور آمریکا که روز جمعه امضا و اجرایی شد، ورود شهروندان ۷ کشور مسلمان، ایران، عراق، سوریه، لیبی، سومالی، سودان و یمن، به مدت ۹۰ روز به آمریکا ممنوع اعلام شده است. دارندگان گذرنامه دیپلماتیک و کارمندان نهادهای بین‌المللی این کشورها از این ممنوعیت مستثنی هستند.

در محدودیت‌های تازه اعمال شده از سوی دونالد ترامپ، برنامه فدرال آمریکا برای پذیرفتن پناهجویان به این کشور برای چهار ماه معلق شده است. این برنامه که در سال ۱۹۸۰ ایجاد شد مدت سه ماه بعد از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ نیز به حال تعلیق درآمده بود.

بر اساس این محدودیت‌ها، پذیرش پناهجویان سوری به آمریکا تا دستور جدید ممنوع خواهد شد و شمار عمومی پذیرش پناهجویان در آمریکا در سال ۲۰۱۷، از ۱۱۰ هزار پناهجو به ۵۰ هزار پناهجو کاهش خواهد یافت.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here