اروپا: درخواست پناهندگی بیش از ٦٢هزار افغان در سه ماهه سوم ٢٠١٦

0
1387

گزارش تازه اتحادیه اروپا درباره میزان درخواست پناهندگی به این اتحادیه در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد که بیش از ۶۲ هزار شهروند افغانستان برای اولین بار تقاضای پناهندگی را در این مدت ارائه داده‌اند.

بر اساس این آمار، تعداد شهروندان افغانستان که برای پناهندگی در اتحادیه اروپا درخواست داده‌اند، نسبت به سه ماهه سوم سال ۲۰۱۵ چندان تغییری نکرده، اما در مقایسه با سه ماهه دوم سال ۲۰۱۶، بیش از ۱۴ در صد افزایش یافته است.

در این گزارش آمده است که شهروندان ۱۴۶ کشور در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۶ برای اولین بار درخواست پناهندگی در اتحادیه اروپا ارائه داده‌اند.

پیش از افغانستان، شهروندان سوریه که بر اساس روال قانونی برای اول بار درخواست پناهندگی خود را ارائه داده‌اند در رده اول است. این رقم برای عراقی‌های متقاضی پناهندگی بیش از ۳۶هزار بوده که در رده سوم قرار دارند.

به گزارش اتحادیه اروپا، از مجموع ۶۲۱۰۰ درخواست پناهندگی شهروندان افغانستان در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، بیش از ۸۰ درصد از آنها را آلمان دریافت کرده است.

با شدت گرفتن موج پناهجویان در سال گذشته، آلمان یکی از کشورهایی بود که میزبان بیشترین مهاجران به خصوص از سوریه و افغانستان شد.

سال گذشته حدود ۱۵۰ هزار افغان در آلمان درخواست پناهندگی دادند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here