دو ایرانی متهم به تروریسم از “کنیا” اخراج و وارد تهران شدند

0
1881

دادگاهی در کنیا روز چهارشنبه ۲۵ آذر ماه حکم اخراج دو شهروند ایرانی را که در این کشور به اتهام «اقدام برای انجام عملیات تروریستی» بازداشت شده بودند صادر کرد. این دو ایرانی روز پنجشنبه با همراهی یک مقام ارشد وزارت خارجه ایران وارد تهران شدند.

مقام‌های قضایی کنیا روز ۱۱ آذر ماه از دستگیری دو شهروند ایرانی به نام‌های نصرالله ابراهیمی و عبدالحسین قلی صفایی خبر داده و گفته بودند که این دو ایرانی به همراه راننده محلی خودروی متعلق به سفارت ایران درحالی که در نایروبی مشغول فیلمبرداری از سفارت اسرائیل بودند بازداشت شدند. مقام‌های کنیا در آن زمان این افراد را به «اقدام برای انجام عملیات تروریستی» متهم کردند.

نصرالله ابراهیمی و عبدالحسین قلی صفایی روز پنج‌شنبه ۲۵ آذر با همراهی حسن قشقاوی، معاون کنسولی، پارلمانی و امور ایرانیان خارج از کشور وارد تهران شدند. خبرگزاری‌های ایران اعلام کردند که آقای حسن قشقاوی و یک هیئت ایرانی برای پیگیری وضعیت این دو شهروند ایرانی بازداشت‌شده به نایروبی سفر کرده بودند. براساس این گزارش هیئت ایرانی در این رابطه مذاکراتی با مقامات کنیا از جمله با امینه محمد وزیر خارجه این کشور داشته است.

 

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here