بالارفتن آب دریاها ۲۰ درصد مردم جهان را مجبور به مهاجرت می کند

0
638

بر اساس یک تحقیق تازه که در “تغییرات اقلیمی طبیعیت” منتشر شده است، و گاردین آن را گزارش کرد، حتی اگر کشورها به هدف جهانی کنترل گرمایش زمین در حد کمتر از ۲ درجه سانتیگراد دست یابند، سطح دریاها سرانجام باز بالا خواهد رفت و بسیاری از شهرهای عمده ساحلی در اطراف جهان زیر آب خواهد رفت.

بر اساس این گزارش، ۲۰ درصد مردم کره زمین سرانجام مجبور خواهند بود که از شهرهای ساحلی به مناطق دورتر از اقیانوس ها و دریاها مهاجرت کنند که این شهرهای نیویورک، لندن، ریو دو ژانیرو، قاهره، کلکته، جاکارتا و شانگهای را نیز در بر می گیرد.

گاردین می نویسد پیش بینی اینکه آب دریاها با چه سرعتی بالا خواهد رفت، دشوار است. اما در دو تحقیق تازه دیگری که در “اقدامات آکادمی ملی علوم آمریکا” منتشر شده، آمده است که یخ های قطب جنوب ممکن است زودتر از آنچه قبلا پیش بینی می شد، آب شود که این امر، باعث بالارفتن سریع آب دریاها خواهد شد.

به نوشته گاردین، در قرن گذشته، سطح جهانی آب دریاها از هر زمان دیگری در دو هزاره گذشته، سریعتر بالا رفته است و دلیل افزایش اخیر آب دریاها نیز، بر اساس این گزارش، ریشه در اقدامات انسان داشته که باعث گرمایش زمین شده است.