ضرب و شتم پناهجوی کورد ایرانی در لندن: شش نفر در این رابطه دستگیر شده اند

0
8083

‌‌هانا: یک پناهجوی کورد ایرانی و دو نفر از دوستانش، ساعت٢٣:٤٠ دقیقه جمعه شب ٣١ مارس در حالیکه در یکی از ایستگاههای اتوبوس در محله کریدون در جنوب لندن منتظر بودند، توسط تعدادی جوان که از میکده ای در همان محله بیرون می آمدند، مورد ضرب و جرح قرار گرفتند.
شاهدان عینی که در آن منطقه حضور داشته اند به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته اند که جمعیت زیادی را دیده اند که از میکده ای در همان ناحیه خارج شده اند و یک نفر را به شدت کتک میزدند و با مشت و لگد به صورتش می کوبیدند.آنان گفته اند که جمعیت ضارب حدود ١٠ نفر بوده اند و حدود ١٠ تا ٢٠ نفر هم به تماشای این حادثه نشسته بودند که با آمدن ماشین پلیس و شنیدن صدای آژیر پا به فرار گذاشتند.‌
بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، پلیس بریتانیا در این رابطه تاکنون شش نفر که چهار پسر و دو دختر که همگی بین ٢٠ تا ٢٤ سال را شامل میشوند، دستگیر کرده است.بنا به همین گزارش این افراد زمانی که متوجه شدند، این فرد یک پناهجو است، به او و دوستانش حمله ور شده و آنان را خیابان تعقیب کردند.

در همین رابطه، صادق خان شهردار لندن،ضمن محکوم کردن شدید این حمله، گفته که لندن جای جرایم نژاد پرستانه نیست.وی گفته،کسانی که تخم نفرت می‌کارند نمی‌توانند جوامع ما را دچار تفرقه کنند. ما مثل همیشه هیچگونه مسامحه‌ای در برابر جرم وجنایات ناشی از نفرت نخواهیم داشت.وی ضمن توصیف این حمله به عنوان اقدامی بی رحمانه و نژاد پرستانه،خواهان محاکمه عاملان این حمله شده است. همچنین نماینده منطقه کریدون در پارلمان، حمله کنندگان را آشغال توصیف کرده است. در یک اظهار نظر دیگر،جرمی کوربین رهبر حزب کارگر مخالف دولت گفته است:از شنیدن خبر حمله به پناهجوی کوردی که در جستجوی امنیت به اینجا آمده بود بهت زده‌ام. برایش آرزوی سلامت کامل دارم.

پلیس بریتانیا می‌گوید ضرب و جرح این پسر را جرمی ناشی از نفرت می‌داند.پلیس هم‌اکنون در حال تحقیق از شاهدان ماجرا است و از مردم خواسته که اگر اطلاعاتی دارند با مسئولان ذیربط در میان بگذارند.
گفتنی است این پناهجوی ١٧ ساله که نام او اعلام نشده،دچار شکستگی جمجمه شده و در بیمارستان بستری است، اما دو دوست دیگر او جراحت سطحی برداشته اند.بر اساس آخرین گزارشها، پلیس بریتانیا روز یک شنبه، بازجویی از شش متهم اصلی این حادثه را آغاز کرده است.

 

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here