دیپورت سومین گروه ازپناهجویان جواب ردی افغان از فنلاند

0
3438

هانا:سومین گروه از پناهجویان افغان که درخواست پناهندگی آنها از سوی کشور فنلاند رد شده بود، دوشنبه شب سوم آوریل با یک هواپیما از این کشور به افغانستان فرستاده شدند، که در میان آنان، چندین خانواده با فرزندان کوچک و افراد مجرد هم وجود داشتند.
به گزارش خبرگزاریها، سال گذشته سفارت فنلاند در افغانستان اعلام کرده بود که دولتش پناهجویان افغان را که درخواست پناهندگیشان در کشورش رد شود را به افغانستان اخراج خواهد کرد.
با این وجود فعالان حقوق بشر نارضایتی خود را از این اقدام دولت فنلاند ابراز کرده اند.رهبر حزب “گرین لیگ” در این رابطه گفته است که به دلیل ناامنی موجود در افغانستان، اخراج این پناهجویان باید متوقف شود.
در اظهارنظری دیگر، “عالمی بلخی” وزیر مهاجرین افغانستان پیش از این گفته بود که روند بازگشت پناهجویان به افغانستان باید کاملا داوطلبانه و به مرور زمان باشد.
اخراج این پناهجویان افغان در حالی صورت میگیرد که در آخرین مورد در ٢٨ فوریه سال جاری هم چهارمین گروه از پناهندگان افغان که درخواست پناهندگی آنان در کشور آلمان رد شده بود، از این کشور به افغانستان بازگردانده شده بودند.
بنا به آمارهای نهادهای پناهندگی اتحادیه اروپا، گفته میشود که در این اتحادیه فنلاند و سوئد نسبت به سرانه جمعیت خود بیشترین تعداد پناهجویان و مهاجران را پذیرفته‌اند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here