ایجاد ده ها هزار فرصت شغلی توسط آلمان برای پناهجویان سوری

0
1285

دولت آلمان قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی در کشورهای همسایه‌ سوریه بیش از ۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کند. هدف این برنامه بهبود شرایط زیستی و آموزشی پناهجویان و جنگ‌زدگان در اقامتگاه‌های این مناطق است.

“وزارت همکاری و توسعه اقتصادی آلمان” اعلام کرد که در چارچوب برنامه‌ی “دستمزد در برابر کار” تصمیم دارد، چشم‌اندازهای شغلی و آموزشی بهینه‌ای برای پناهجویان در کشورهای هم‌مرز با سوریه فراهم آورد.

در پایگاه اینترنتی این وزرات‌خانه آمده است: «بسیاری از پناهجویان سوری برای دست‌یافتن به زندگی‌ای بهتر راهی اروپا می‌شوند.» طرح “دستمزد در برابر کار” قرار است امکانات آموزشی و فعالیت‌های شغلی این افراد را در محل افزایش دهد و شرایط زندگی بهتری را برای آنان مهیا سازد.
بنا به گفته‌ی گرد مولر، وزیر همکاری و توسعه اقتصادی آلمان، در چارچوب این طرح پناهجویان با دریافت دستمزد به کار سازندگی راه، جاده، مدرسه و خانه گماشته می‌شوند. او گفت: «به این ترتیب، پناهجویان می‌توانند درآمدی داشته باشند، فرزندانشان را به مدرسه بفرستند و زندگی جدیدی را آغاز کنند.» او تاکید کرد که این طرح مدتی است که در ترکیه، لبنان، عراق و اردن به اجرا در می‌آید: «به عنوان مثال در این کشورها تا پایان ماه سپتامبر بیش از ۳۴ هزار فرصت شغلی فراهم شده است.»

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here