اهواز در طوفان شدید گرد و غبار گم شد

0
714

بە گزارش ژینگوان، پدیده گرد و غبار و ریزگردها در استان اهواز و خوزستان به مرحله‌ای بحرانی رسیده است، آلودگی هوای اهواز به حدی رسید که دستگاه‌های موجود امکان اندازه‌گیری آن را ندارند. این وضعیت باعث لغو پرواز برخی هواپیماها شده است.

زیاد شودن پدیدە آلودگی شدید و طوفان گرد و غبارها هوای بیشتر شهرهای اهواز به ویژه خوزستان موضوع تازه‌ای نیست و بارها شهروندان را به تظاهرات و اعتراض به بی‌توجهی مسئولان کشانده است.

علی‌رضا آذریان، مسئول آزمایشگاه هوای اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان روز جمعه، ۸ بهمن اعلام کرد که غلظت آلودگی هوای اهواز از صبح امروز به اوج رسید و این وضعیت تا ساعت‌های نخست بعد از ظهر همچنان ادامه داشت.
خبرگزاری دولتی ایرنا از قول این کارشناس هواشناسی گزارش داد که میزان ذرات معلق در هوای اهواز به ۱۰ هزار میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.

شدت طوفان و گرد غبار در دو روز گذشتە بە سرعت ۶۰ کیلومتر در ساعت بخش‌هایی از خوزستان را درنوردید آلودگی هوای اهواز را به شکل کم‌سابقه‌ای افزایش داده است.

فعالانە محیت زیستی ایران براین باوەرن کە یکی از عاملان اصلی گرد و غبارها خشکسالی است کە در چند سالە گذشتە بە شدت بخشی از مناطق ایران دربر گرفتە است، معصومه ابتکار در تازەترین ظهارات خود گفته خشک سالی در ایران تا سال ۲۰۵۰ یعنی ۳۵ سال دیگر ۱۱ برابر امروز می‌شود عضو شورای شهر تهران نیز اعلام کرده در یک سال گذشته چهار هزار و ۶۰۰ نفر بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست داده‌اند.