بازگشت پناهجویان سوری به کشورشان ادامه دارد

0
1364

به گزارش خبرگزاری آناتولی، حدود 200 پناهجوی سوری که در شهرستان کارکامیش استان غازی عینتاب ترکیه به سر می بردند٬ پس از هفدهمین روز عملیات سپر فرات که به دلیل تهدید تروریسم در منطقه جرابلس استان حلب سوریه آغاز شده بود٬ به منطقه مذکور بازگشتند.

یک گروه سوری که به دلیل جنگ داخلی در سوریه به ترکیه پناه آورده بودند؛ برای این که به کشورش باز گردند٬ به استانداری غازی‌عینتاب واقع در جنوب شرق ترکیه مراجعه کردند.

محمد مصطفی، یکی از این پناهجویان به خبرنگار آناتولی گفت: پس از یک مدت طولانی برای اولین بار عید قربان را در خانه خود به سر می برم.

وی با بیان این که از بازگشت به کشورم بسیار خرسندم گفت: خداوند یار ویاور آن کسانی باشد که خانه های ما را از گروه های تروریستی پاکسازی کردند.

او در پایان گفت: سه سال است که عید را در غربت به سر می برم، انشاءالله این عید را با خانواده ام در خانه خود به سر می برم.

به دنبال آغاز عملیات سپر فرات با پشتیبانی ارتش ترکیه و نیروی هوایی ائتلاف بین المللی برای پاکسازی عناصر گروه تروریستی داعش از شهرستان جرابلس؛ نیروهای ارتش آزاد سوریه توانستند کنترل مرکز این شهرستان را به طور کامل در اختیار بگیرند.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here