یک زن همراه با دو فرزند خود توسط همسرش به قتل رسید

0
2419

هاوار: سمیه پوربیدادیان که بهمراه دو فرزند خردسالش علیرضا و عرشیا عسگری، اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ شمسی، توسط همسر وی بنام «مرتضی علی عسگری» زنده زنده در آتش سوزانده شدند.

پدر این دو کودک که رئیس شورای شهر کلاچای استان گیلان بود پس از گذشت سه ماه از زندان آزاد شد و اکنون زندگی دیگری را تشکیل داده و با زن دیگری ازدواج کرده است.

این در حالیست که تاکنون چندین زن به جرم ثابت نشده قتل شوهرانشان به پای چوبه دار رفته اند.

رژیم جمهوری اسلامی و قوانین مردسالارانه اش، ظلم و اجحاف در حق زنان را تا حدی پیش برده اند که دیگر انکار آن محال است.

زینب سکانوند لکران یکی از این زنان است که به جرم اثبات نشده قتل همسرش در معرض اعدام قرار دارد. وی متولد سال ۷۳، در سن ۱۵ سالگی مجبور به ازدواج با فردی شده بود. وی بعد از دو سال زندگی مشترک، در سن ۱۷ سالگی در تاریخ ۱۱ اسفندماه سال ۹۰، به اتهام قتل همسرش دستگیر می‌گردد.

این زندانی پس از دستگیری به زندان خوی منتقل و در سال ۹۲، بعد از صدور حکم قصاص به زندان مرکزی ارومیه انتقال یافت. وی در چند سال اول، اتهام قتل همسرش را پذیرفت، اما از سال گذشته منکر انجام این قتل بوده و اعلام داشته که او به‌جای کس دیگری این قتل را بر گردن گرفته است.

زینب سکاوند تاکنون از حق داشتن وکیل محروم بوده است، اما برطبق گزارش عفو بین الملل، زینب سکان اینک از حق داشتن  وکیل برخوردار است و پرونده او بر اساس ماده 91 قانون مجازات اسلامی از سر گرفته شده است.”

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here