مرگ در زیر شکنجه و یا اعدام؟ وزارت اطلاعات احواز از اعدام دو تن از جوانان این شهر خبر داد

0
1298

اداره اطلاعات اهواز، خبر اعدام دو تن از جوانان عرب را به خانواده هايشان اطلاع داد اما فعالین حقوق بشر می گویند، احتمال دارد آنها را زير شكنجه كشته اند.

مروفایتی: بنا بر گزارش رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، سيد حبيب رحمانى،30 ساله،متاهل و داراى سه فرزند، از اهالى كوى علوى كه در خرداد 1396 ناپديد شد. سيد حبيب رحمانى(موسوى) سابقه دو بار حبس بدليل فعاليتهاى سياسى را دارد و از فعالانى كه به مذهب اهل سنت گرايش پيدا كرده است.

در خرداد 1396 (ماه رمضان)، سيد حبيب رحمانى بعد از خروج از منزل ناپديد مى شود و خانواده او با مراجعه به زندانها و نهادهاى امنيتى و دادگاه ها هيچگونه خبرى از او دريافت نكردند. چندى پيش خبرى از وجود او در بازداشتگاه اطلاعات دريافت كردند اما با مراجعه خانواده او به ستاد خبرى، مأموران ستاد خبرى از وجود چنين شخصى اظهار بى اطلاعى مى كنند تا اينكه روز پنج‌شنبه 26 بهمن طى تماسى از ستاد خبرى، خانواده رحمانى(موسوى) را احضار و آنها را از اعدام سيد حبيب با خبر مى كنند و آنها را تهديد مى كنند كه مراسم فاتحه خوانى برگزار نكنند.

جوان ديگرى بنام مهدي حرداني از اهالى كوى مندلى اهواز نيز خبر اعدام او را به خانواده اش مى دهند اما تا كنون فعالان حقوق بشر از دليل بازداشت اين دو واتهام آنها اطلاعى كسب نكردند اما هر دو از شهروندان عرب اهل سنت هستند.

با توجه به تاريخ ناپديد شدن اين دوشهروند عرب و طى كردن مراحل صدور و تاييد حكم در دادگاه انقلاب و دادگاه تجديد نظر وديوان عالى كشور، احتمال كشتن اين دو شهروند عرب زير شكنجه خيلى زياد است.