اتهامات جديد اداره اطلاعات عليه يك زندانى احوازى

0
1450

مروفایتی” سازمان حقوق بشر کوردستان روژهلات “: على مزرعه،متأهل وداراى يك فرزند از اهالى كوى ‘زويه’ هنگام خروج از ایران در تاریخ 23 اردیبهشت ماه 1394، در مرز ارومیه توسط اداره اطلاعات بازداشت شده بود. على مزرعه همراه سه تن ديگر در شعبه 4 دادگاه انقلاب به رياست قاضی شمعونى به اتهام اقدام عليه امنيت كشور محاكمه شده بود.

بعد از مدتي شعبه 4 دادگاه انقلاب قاضي شمعونى 3 سال حبس را براى على مزرعه و براى بقيه هر كدام يك تا دو سال حبس صادر كرده است كه بعد از اعتراض به حكم أوليه،دادگاه تجديد نظر بدليل اعتراض دادستانى دوباره پرونده را به شعبه ارجاع مى كند كه در اين زمان قاضي شمعونى بدليل رشوه خوارى از شعبه عزل و در مرداد ماه سال جارى در همان شعبه به رياست قاضي محمودى، عبدعلى مزرعه و هاشم مزرعه تبرئه و على مزرعه به اتهام اقدام عليه امنيت ملى به 10 سال حبس محكوم مى شود.

حكم 10 سال حبس در دادگاه تجديد نظر شعبه 16 تاييد مى شود و به او ابلاغ مى شود.در أوائل مهرماه سال جارى دوباره اداره اطلاعات او را از زندان شيبان به بازداشتگاه اطلاعات منتقل مى كنند و پرونده جديدى براى او تشكيل مى دهند و به مدت يك هفته در بازداشتگاه اطلاعات مانده بود.

يك منبع مطلع مى گويد: اتهام جديد على مزرعه ارتباط با محمد عساكره كه مدتى پيش بعد از خروج از زندان شيبان بطور مشكوكى كشته شد، محمد عساكره أواخر سال گذشته به اتهام فعاليت در شبكه هاى مجازى و داشتن گروه در واتساپ و همكارى با مخالفين نظام دستگير شده بود، محمد عساكره صاحب يك دفتر هواپيمائى در اهواز مى باشد.

اين منبع مطلع مى گويد: پرونده على مزرعه جهت رسيدگى به اتهام جديد به همان شعبه قبلى برگشته است، و حتى او را تهديد كردند كه ده سال ديگر به حكم اضافه خواهد شد البته بطور رسمى به او ابلاغ نشده است.

على مزرعه از ديسك كمر رنج مى برد و فقط يك بار و با هزينه خانواده خود، او را به بيمارستان اعزام کرده، و بنا به تشخیص دکتر که ضرورت عمل جراحی را ایجاب میکند، بيش از يك سال و نيم او را بدون هيچ اجازه استعلاجى در زندان شيبان رها كرده اند.

خانواده على مزرعه بدليل مشكلات مالى و اقتصادى توانايى پرداخت هزينه براى وكيل را ندارند و به اين دليل او از داشتن وكيل محروم است.على مزرعه هم اکنون در زندان شیبان (مجتمع حرفه آموزى اهواز) در شمال اهواز بسر مى برد.