اموال و منزل مسکونی شخصی یک فعال سیاسی کورد از سوی وزارت اطلاعات توقیف و مصادره شد

27
1885

مروفایتی: بنا بر گزارش رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، ملک و املاک یک فعال سیاسی کورد اهل شهرستان پیرانشهر پس از متواری شدن وی به بیرون از ایران، از سوی وزارت اطلاعات توقیف شده است.

بنا بر این گزارش، طی روزهای اواسط آبان ماه 1396 شمسی، املاک و دارائیها و بنای مسکونی، ایوب پاکنهاد (38 ساله) و فعال سیاسی و محیط زیستی اهل شهرستان پیرانشهر، پس از متواری شدن وی به خارج از کشور بر اثر فشارهای متمادی وزارت اطلاعات و بازداشت و تعقیب وی، از سوی وزارت اطلاعات توقیف و مصادره شده است.

وزارت اطلاعات به اقوام وی اعلام نموده است که به هیچ عنوان حق استفاده و یا خرید و فروش ملک شخصی خود را نداشته و این املاک در صورت عدم بازگشت ایوب پاکنهاد، از سوی دولت به فروش خواهد رسید. همچنین حسابهای بانکی وی نیز به طور کامل مسدود شده است.

ایوب پاکنهاد، عضو “انجمن طرفداران محیط زیست پیرانشهر” که اینک در کشور سوئد و در حالیکه درخواست پناهندگی خود را به سازمان پناهندگان این کشور ارائه نموده است، به دلیل انجام فعالیهای محیط زیستی و سیاسی و همکاری با احزاب کورد مخالف رژیم ایران، از سوی وزارت اطلاعات مورد تعقیب و بازداشت قرار گرفته است.

این فعالی زیست محیطی و سیاسی کورد، سال 1379 شمسی برای اولین بار از سوی وزارت اطلاعات در پیرانشهر بازداشا و به اتهام “تبلیغ برای احزب کورد مخالف رژیم ایران” به مدت 15 روز، در اداره اطلاعات شهرستان ارومیه در بازداشت و تحت بازجوئی قرار گرفته است.

سال 1390 شمسی نیز، برای بار دورم؛ بازداشت و مدت 10 روز در بازداشت وزارت اطلاعات بوده است. سپس با اخذ تعهد کتبی آزاد شده است.

مجددا در 15 خردادماه 1396 شمسی، بر اثر فشار وزارت اطلاعات و اقدام جهت دستگیری و بازداشت مجدد، ناچار به ترک شرق کوردستان و ایران شده و اینک در کشور سوئد مقیم می باشد.

27 COMMENTS

Comments are closed.