دستگیری 15 تن از امدادرسانان خودجوش سنندجی در سرپل ذهاب

0
2103

پس از گذشت بیش از 12 روز از زلزله مشکوک استان کرماشان، بنا بر تصاویر ارسالی از سوی خبرنگار مروفایتی، هنوز عملیات آواربرداری در این شهر از سوی دولت شروع نشده است. دیگر کوردها از شهرهای دیگر، جهت کممک و امداد به هم خونیهایشان در کرمانشاه، راهی این استان می شوند، اما نیروهای انتظامی و نظامی این را نیز برنمی تابند.

مروفایتی: بنا بر گزارش رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، روز جمعه 24 نوامبر برابر با 4 آذرماه 1396 شمسی، یک کاروان کمک های مردمی سنندج به کرماشان از سوی نیروهای انتظامی در سرپل ذهاب بازداشت شد.

بنا بر این گزارش، یک دستگاه خودرو نیسان و یک دستگاه کامیون حاوی کمک های مردمی سنندج به همراه یک دستگاه مینی بوس با ‌‌۱۵ نفر سرنشین که جملگی برای کمک به زلزله زدگان کرماشان را داشتند از سوی نیروهای انتظامی سرپل ذهاب بازداشت شده اند و به اداره ٱگاهی این شهر منتقل شده اند.

بنا بر این گزارش، این سه خودرو، قصد عزیمت به روستای “زرده” را داشتند.

رانندگان و سرنشینان این سه خودرو که همگی امدادگر خودجوش و داوطلب بوده اند، پس از حدود ۲ ساعت بازداشت و بدون بیان دلیل بازداشت آزاد شده اند.

محموله های این سه خودرو تا زمان انتشار این خبر به آنها تحویل داده نشده است.

به نظر می رسد هدف اصلی این بازداشت ها ایجاد هراس در مردم با هدف پایان دادن به کمک های مردمی و حرکت های خودجوش مردم کوردستان باشد