اعدام دسته جمعی 10 زندانی در زندان رجائی شهر کرج

165
2376

مروفایتی: بنا به گزارش سازمان حقوق بشر کوردستان به نقل از کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام، از ۱۲ زندانی محکوم به اعدام که روز یکشنبه 11 تیرماه 1396 شمسی، جهت اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی زندان گوهردشت منتقل شده بودند، 10 نفرشان روز چهارشنبه 14 تیرماه 1396 شمسی، به صورت دسته جمعی اعدام شده اند.

این اعدامهای دسته جمعی در حالی صورت گرفت که خانواده این زندانیها، صبح امروز جلوی درب زندان رجائی شهر تجمع کرده و طی اعتراضی خواستار توقف این اعدامها شده بودند.

یکی از اعدام شدگان عباس یوسفی پور زندانی محکوم به اعدامی بود که پیش از این در یک درگیری به دستور مدیر داخلی زندان داریوش امیریان به شدت جراحت برداشته و به بیمارستان منتقل شده بود.

اتهام اکثر زندانیان منتقل شده قتل اعلام شده و اسامی چهار تن از آنان از این قرار است: قهرمانعلی عباس پور، رضا نیعتی، سیدمحمد سید عبدالله و عباس یوسفی پور

بر اساس همین گزارش در بین منتقل شدگان قهرمانعلی عباس پور طی یک درگیری طایفه ای متهم به قتل شده و سپس در پی برگزاری مراسم قسامه در حالی که اسناد کافی علیه او وجود نداشت به اعدام محکوم شده بود.

عباس یوسفی‌پور زندانی که صبح امروز اعدام شد؛ در یک درگیری ناخواسته مرتکب قتل شده بود. وی در دادگاه حکم قتل عمد گرفته و به اعدام محکوم شده بود.

 

165 COMMENTS

Comments are closed.