دادستانی مهاباد نیز با درخواست آزادی محمد نظری مخالفت کرد

0
1087

مروفایتی: پس از مخالفت‌‌های مکرر دادستانی تهران و دیگر نهادهای رژیم با آزادی محمد نظری، از با سابقه‌ترین زندانیان سیاسی در کوردستان و ایران، دادستانی مهاباد نیز با در خواستی آزادی وی مخالفت کرد.

طی نامه‌ای که به دست خبرنگار مروفایتی رسیده‌ است، دادستانی مهاباد نیز مخالفت خود را با آزادی محمد نظری در زندان رجایی شهر کرج اعلام کرده است.

در دست نوشته‌ی آقای محمد نظری که در اختیار خبرنگار حقوق بشری مروفایتی قرار گرفته، آمده: “امروز سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵، طی ابلاغیه‌ای که از احمد سیاب، دادیار اجرای احکام رژیم در مهاباد دریافت نموده، درخواست آزادی وی رد شده است”.

در چند هفته‌ی اخیر نیز دادستانی تهران با درخواست آزادی آقای محمد نظری از زندان رژیم ایران، مخالف خود را اعلام کرده بود.

آقای نظری در هفته گذشته در نامه‌ای که به خانم عاصمه جهانگیر، گزارشگر ویژه‌ی حقوق بشر سازمان ملل در ایران نوشته بود، خواستار رسیدگی به وضعیت زندانیان محکوم به حبس ابد شده بود، که بنا بر قانون رژیم ایران با حکم مادام العمری در زندان روبرو هستند.

بیشتر بخواند: محمد نظری به عاصمه جهانگیر نامه نوشت

آقای محمد نظری بعد از عثمان مصطفی‌پور از باسابقه‌ترین زندانیان سیاسی در کوردستان و ایران به شمار می‌رود که ٢٣ سال از عمر ٤٤ ساله‌ی خود را در زندانهای ارومیه و رجایی شهر سپری کرده است.

آقای محمد نظری در طول مدت ٢٣ سال حبس خود در زندان‌های ارومیه و رجایی شهر کرج، یک خواهر، مادر و پدر خود را از دست داده، اما هیچگاه  مرخصی و یا اجازه‌ی حضور در مراسم خاکسپاری عزیزانش را نیافت.

این زندنای سیاسی بارها در گفتگو با خبرنگار حقوق بشر مروفایتی از کینه‌های وزارت اطلاعات به خود سخن گفته است، که به گفته‌ی این زندنای باسابقه‌ی اهل شاهین دژ، کینه‌ توزی‌های وزارت اطلاعات مانع از آزادی وی می‌شوند.

محمد نظری در طی مدت حبس خود به ٤ چهار رئیس جمهور و ٣ رئیس قوه‌ی قضائیه‌ی رژیم ایران (رفسنجانی، خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی) و (محمد یزدی، هاشمی شاهرودی، صادق آملی لاریجانی) نامه نوشته، اما همچنان با جواب‌های منفی روبرو گردیده است.

تنظیم و انتشار: ‌هادی عارفی