اعتصاب غذای یک زندانی سیاسی کورد در زندان سنندج

0
1538

سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات: مصطفی سلیمی، زندانی سیاسی کورد محبوس در بند 3 مشاوره زندان سنندج، اهل روستای «ئیلوو»، از توابع شهرستان «سقز»، در اعتراض به درخواست اعاده دادرسی  و تبعیدش از زندان سقز به زندان مرکزی سنندج، از روز چهارشنبه  10 خردادماه 1396 شمسی دست به اعتصاب غذا زده است.

مصطفی سلیمی، زندانی سیاسی با اتهام «محاربه» و «همکاری با احزاب کورد مخالف جمهوری اسلامی ایران» در پانزدهمین سال حبس خود به سر می‌برد و در آستانه پانزدهمین سال از دوران محکومیت خود در زندان سنندج با خطر اعدام روبروست.

حکم اعدام مصطفی سلیمی در اردیبهشت‌ماه سال ۹۳ از سوی دیوان عالی جمهوری اسلامی ایران تأیید و به وی ابلاغ شد.

وی طی سال گذشته از زندان سنندج به زندان سقز منتقل شده است و در پی این انتقال و بر اثر  طولانی شدن مسافت از ملاقات هفتگی با خانواده خود محروم شده است.

این زندانی سیاسی کورد به دلیل عفونت شدید ھر دو کلیه، کمردرد، درد در زانوھا و مشکلات بینایی در وضعیت نامساعد جسمانی به سر می‌برد. بااین‌حال مسئولین زندان به وی اجازهٔ ملاقات با پزشکان را نمی‌دهند و از درمان وی خودداری می‌کنند.

مصطفی سلیمی، است که در سال ۱۳۸۰ به عضویت یکی از احزاب اپوزیسیون کورد درآمد و در نهایت در اواخر سال ۱۳۸۲ به همکاری خود با آن حزب پایان داد. این شهروند کرد پس از مدتی در شهر نهاوند بازداشت و به اداره‌های اطلاعات سنندج منتقل شد.

 تقاضای فرجام مصطفی سلیمی در دادگاه و سپس کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضائیه رد شده است.