هجوم ماموران زندان کرمان به بند دو دختر زندانی سیاسی کورد

0
1007

مروفایتی: عصر روز دوشنبه هشتم آذرماه 1395 شمسی، مامورین اطلاعاتی زندان مرکزی شهر کرمان به سلول مشترک افسانه بایزیدی و هاجر پیری، دو دختر زندانی سیاسی کورد حمله کرده و برخی از وسایل شخصی آن دو را نیز با خود برده اند.

حمله‌ی نیروهای حفاظت اطلاعات زندان با توهین و ناسزا به این دو فعال سیاسی کورد همراه بوده است.
بنا به گزارش آژانس خبری کوردپا، یک منبع مطلع از داخل زندان کرمان با تأیید حمله‌ورشدن نیروها به محل نگهداری آنان، به این آژانس گفته است: “اتاق این دو زندانی سیاسی کورد به طور کامل مورد بازرسی قرار گرفته و تعدادی کتاب و جزو منجمله دفتر خاطرات خانم بایزیدی ضبط شده است”.

این منبع در ادامه‌ی تماس تلفنی، تصریح کرده است که به دلیل سردادن شعار “مرگ بر دیکتاتور” توسط خانم پیری، مأموران ایشان را به سلول انفرادی منتقل کرده اند و تاکنون به بند بازنگشته است.

ایندو زندانی سیاسی کورد در بند جرائم عادی و بهمراه زندانیان مواد مخدر و خطرناک نگه‌داری می‌شوند.

«افسانه بایزیدی»، فعال دانشجویی کورد که در پنجم اردیبهشت ماه 1395 شمسی توسط ماموران امنیتی وزارت اطلاعات دستگیر شد پس از گذشت حدود چهار ماه بلاتکلیفی  و بازداشت در اداره اطلاعات ارومیه، امروز یکشنبه 31 مردادماه 1395 شمسی در شعبه یکم دادگاه انقلاب مهاباد، توسط “قاضی جوادی کیا” محاکمه و به چهار سال زندان و تبعید به زندان کرمان محکوم شد. وی در زندان مرکزی کرمان اقدام به انتشار رنجنامه ای نمود و طی آن به شکنجه ها و تجاوز ماموران اطلاعات رژیم ایران اشاره نموده است.

هاجر پیری، ۳۳ ساله و زندانی سیاسی کورد اهل نقده  که اردیبهشت ماه سال۱۳۸۶ شمسی در شهرستان نقده از توابع استان ارومیه، توسط اطلاعات سپاه بازداشت شد و پس از گذشت دوماه بازداشت درشهر نقده به اطلاعات ارومیه منتقل شد.

هاجر پیری، مدت ۵ ماه در بازداشتگاه اطلاعات ارومیه تحت بازجویی و زیر شکنجه جسمی و روحی بوده و حدود ده روز نیز در سلول انفرادی نگهداری شده است.

هاجر پیری، زندانی سیاسی کورد، مدت هشت سال و شش ماه از دوران 17 ساله حبس خود را در بند مربوط به زندانیان اشرار و موادمخدر دوران سپری می کند که خود امری خلاف قانون و برخلاف قوانین مربوط به زندانیان سیاسی است.

وبسایت حقوق بشری فعال در زمینه حقوق بشر زنان کورد در کوردستان روژهلات طی اوائل آذرماه 1395 شمسی اقدام به ارائه گزارشی از سرنوشت 12 تن از زندانیان سیاسی دختر کورد نموده است که در حال حاضر در زندانهای ایران در وضعیت نامساعد بسر می برند و چند تن از آنا با وجود سپری شدن ماهها از دستگیریشان توسط نهادهای امنیتی هنوز در سرنوشتی نامعلوم بسر می برند.