یک زندانی سیاسی دختر کورد 9 سال است در زندان در تبعید بسر می برد

0
1724

مروفایتی: هاجر پیری، ۳۳ ساله و زندانی سیاسی کورد اهل نقده  که اردیبهشت ماه سال۱۳۸۶ شمسی در شهرستان نقده از توابع استان ارومیه، توسط اطلاعات سپاه بازداشت شد و پس از گذشت دوماه بازداشت درشهر نقده به اطلاعات ارومیه منتقل شد.

هاجر پیری، مدت ۵ ماه در بازداشتگاه اطلاعات ارومیه تحت بازجویی و زیر شکنجه جسمی و روحی بوده و حدود ده روز نیز در سلول انفرادی نگهداری شده است.

این زندانی سیاسی کورد، مهرماه سال1386 در شعبه ۱دادگاه انقلاب ارومیه به اتهام “عضویت در یکی از احزاب کوردد مخالف نظام ” و کدج “اقدام علیه امنیت لد”، توسط قاضی حصاری به ۱۷سال حبس و تبعید به زندان کرمان محکوم شد.

هاجر پیری، زندانی سیاسی کورد، مدت هشت سال و شش ماه از دوران 17 ساله حبس خود را در بند مربوط به زندانیان اشرار و موادمخدر دوران سپری می کند که خود امری خلاف قانون و برخلاف قوانین مربوط به زندانیان سیاسی است.

بنا بر گزارشها وی در شرایط بد جسمی قرار دارد و از ناحیه قفسه سینه دچار مشکل حاد شده و عفونت شدید دارد.

هاجر پیری شهروند کورد اهل نقده، هم اکنون 9 سال از حبس ۱۷ساله خود را سپری نموده است و در زندان مرکزی کرمان نگهداری باشد.

هم اکنون افسانه بایزیدی، دیگر زندانی سیاسی دختر کورد، به زندان کرمان تبعید شده است و بنا بر خبرها در زندان کرمان نیز به دلیل ارتباز با رسانه ها و انتشار رنجنامه به بند انفرادی این زندان منتقل شده است.

بنا بر اطلاع مروفایتی، شماری از زندانیان سیاسی دختر کورد در زندان کرمان دوران حبس خود را سپری می نمایند که تاکنون از دید زسانه ها مخفی مانده اند.