اعدام سه شهروند کورد در زندان ارومیه + عكس

0
2511

مروفایتی: بنا بر گزارشات منتشره سه زندانی کورد در زندان ارومیه، جهت اجرای حکم اعدام به قرنطینه این زندان، منتقل شده اند.

هویت این سه زندانی، “درویش منظمی”، 60 ساله و ساکن روستای «گولگنی» از توابع صومای و برادوست ارومیه و “شعیب و اردلان” اعلام شده است که بعد از انجام آخرین ملاقات با خانواده اشان، قرار است صبح چهارشنبه 12 آبانماه 1395 شمسی و به اتهام خریدو فروش و حمل مواد مخدر اعدام شوند.

shoibbbbb ardallalan eeedaaammmm

درویش منظمی در حالی اعدام می شود که مدت 7 سال در زندان ارومیه محبوس بوده است و بر طبق شواهد و مدارک، مواد مخدر کشف شده در منزل وی، متعلق به شخص دیگری می باشد.

طی چند روز ایتدای آبانماه 1395 شمسی از شهروندان کورد در زندان سلماس اعدام شده اند.

بامداد امروز سه‌شنبه ١١ آبان ماه، ایرج حامدی که روز شنبه ٨ آبان و بعد از آخرین ملاقات از زندان اورمیه به زندان سلماس منتقل شده بود، از سوی دستگاه قضایی حکومت اسلامی ایران به دار آویخته شد.

روز دوشنبه ١٠ آبان ماه نیز یک شهروند دیگر کورد به نام سامی مامدی در زندان سلماس و با تهامات مربوط به مواد مخدر به دار آویخته شد.

“بختیار مامدی” اهل سلماس و “شورش فاروقی” اهل منطقە انزل ارومیە و ساکن سلماس، دو شهروند دیگر کورد هستند که روز یک‌شنبە ٢ آبان‌ماه 1395 شمسی بە اتهام “خرید و فروش مواد مخدر” پس از تحمل 6 سال حبس در زندان سلماس اعدام شدند.

در مدت ١١ روز گذشته (اوایل آبان ماه تاکنون)، ٤ شهروند کورد در زندان سلماس اعدام شده‌اند، این در حالی است که همکنون ٨ نفر دیگر جهت اجرای حکم اعدام به سلولهای انفرادی زندان سلماس منتقل شده‌اند.