کانون مدافعان حقوق بشر کوردستان : با کارزار جهانی حمایت از نرگس محمدى همراهی می‌کنیم

0
1373

کانون مدافعان حقوق بشر کوردستان در بیانیه‌ای حمایت و همراهی خود از کارزار جهانی حمایت از نرگس محمدى اعلام كرد ، متن بیانیه‌ بدین شرح است

با کارزار جهانی حمایت از نرگس محمدى همراهی می‌کنیم

«نرگس محمدی»، نایب رییس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر، اخیرا طی حکم جدیدی که قطعی نیز شده است، در مجموع به تحمل ۱۶ سال حبس محکوم شده که ۱۰ سال از این مدت لازم‌الاجرا است.

خانم محمدی پیش‌تر در پرونده‌ای دیگر به شش سال حبس محکوم شده بود. او هم‌اکنون دومین سال از حکم زندان خود را سپری می‌کند و این بدان معنی است که با جمع دو حکم غیرعادلانه، نه‌تنها خانم نرگس محمدی تا شانزده سال باید به‌دلیل انسان‌دوستی و مسوولیت‌پذیری در حفظ کرامت، ارزش‌ها و آرمان‌های انسانی از موهبت آزادی و بودن در کنار خانواده و فرزندان خردسالش محروم باشد، بلکه خانواده جهانی حقوق بشر نیز شانزده سال از حضور و فعالیت آزادانه یکی از پرکارترین و دلسوزترین اعضایش محروم خواهد بود.

در این باره کانون مدافعان حقوق بشر با انتشار فراخوانی در روز ٢۴ مهرماه ١٣٩۵، «همه آزاداندیشان، سازمان‌ها و مدافعان حقوق بشر و مدافعان آزادی بیان» را به کارزار همبستگی جهانی برای آزادی نرگس محمدی دعوت کرده است.

کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، ضمن حمایت از حقوق انسانی نرگس محمدی و با پیوستن به این کارزار بین‌المللی، سرکوب روزنامه‌نگاران و مدافعان حقوق بشر در ایران را محکوم می‌کند.

کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، ایستادگی خانم نرگس محمدی را در دفاع از حقوق بشر و کرامت انسان‌ها و حذف‌شدگان جامعه ارج می‌گذارند. ما همه نیروهای آزادی‌خواه و فعالان سیاسی، فرهنگی و حقوق بشری را به تلاش مشترک و حمایت از این کارزار فرامی‌خوانیم.

در پایان کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، دیگربار حکم صادره برای «نرگس محمدی» را «ناعادلانه و غیرمنصفانه» اعلام می‌کند و خواستار «آزادی بدون قید و شرط» خانم نرگس محمدی است.

کانون مدافعان حقوق بشر کردستان
یکشنبه ۹ آبان‌ماه ۱۳۹۵ – ۳۰ اکتبر ۲۰۱۶