در ادامه دستگیری فعالان عرب احوازی، دو فعال دیگر نیز دستگیر شدند

0
987

مروفایتی: در ادامه دستگیری و بازداشت فعالین عرب اهوازی، نیروهاى وزارت اطلاعات در اهواز یک فعال فرهنگى بنام عامر سیلاوى دیشب ۱۴ مهرماه ۱۳۹۵ حدود ساعت ۱۰ شب در منزل خود واقع در منطقه کوت عبدالله کوى آریا(مجد) را بازداشت کردند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عامر سیلاوى ۳۴ ساله،متأهل و داراى چند فرزند مى باشد، وی بدلیل فعالیتهاى فرهنگى سابقه چندین بازداشت را داشته و با وثیقه آزاد شده بود.

کریم دحیمی فعال حقوق بشر اهوازی در این باره به کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفت که این فعال فرهنگی در تشکیل زنجیره هاى انسانى معترض به انتقال آب کارون به اصفهان و شهرهاى دیگر فعالیتهاى فراوانى داشته است. او همچنین در تشکیل بازى سنتى امحیبس(انگشتر)یا همان بازى پر و پوچ در شب هاى ماه رمضان در بین مناطق مختلف فعالیت چشمگیرى داشته است از دیگر فعالیتهاى او جمع کردن جوانان عرب و تشویق آنها به پوشیده لباس عربى در اعیاد ومناسبتهاى ملى و مذهبى مى باشد.

عامر سیلاوى داراى یک مغازه پارچه و لباس هاى عربى در منطقه پیچ خزامى کوت عبدالله مى باشد و در مناسبت هاى مختلف از جمله عید فطر به کسانى که توانایی خرید لباس را نداشته کمک شایانى کرده است.

بنا به گفته یکى از بستگان عامر سیلاوى تا کنون از اتهام و مکان نگهدارى او اطلاعى ندارند.

همچنین صبح روز سه شنبه ۱۳ مهر ماه سال جارى نیز یک شاعر عرب اهل شهر فلاحیه بنام عارف نواصرى بدلیل سرودن شعر و یزله(پایکوبى) حماسى و ملى به زبان عربى در تجمع ومراسم فاتحه دو تن از جوانان عرب اهل قلعه کنعان واقع در حومه شهر اهواز، توسط اداره اطلاعات بازداشت شد.

عارف نواصرى بعد از بازگشت از شهر اهواز در منزل خود واقع در شهر فلاحیه(شادگان)بازداشت و تا کنون از سرنوشت و اتهام او اطلاعى در دست نیست.

همچنین مورخه 6 مهرماه جاری نوزده فعال فرهنگی عرب اهل شوش به اتهام اقدام عليه امنيت ملى توسط شعبه 101 این شهرستان به رياست قاضى محمود صرخه به حبس و پرداخت جریمه نقدی محکوم شدند.

قاضى اين دادگاه براى 15 تن از متهمان حكم 2 سال حبس براى هر متهم صادر و 4 متهم دیگر را به پرداخت جریمه نقدی محکوم کرد.

اسامى محكوم شدگان بشرح زير است:

  • محمد دبات فرزند سمير 22 ساله.
    ٢- سعيد آلِ بوعينى فرزند عاشور 27 ساله.
    ٣-يابر(جابر) كنانى فرزند محسن 27 ساله.
    ٤-أحمد دبات فرزند بدير 24 ساله .
    ٥-أحمد دبات فرزند سمير 21 ساله.
    ٦-عبدالإمام كنانى فرزند محسن 30 ساله.
    ٧-كاظم چنانيان فرزند صغير 25 ساله.
    ٨-قاسم سعدى آلِ كثير 20 فرزند كريم ساله.
    ٩-محمد كنانى فرزند جمعه 22ساله.
    ١٠-مصطفى اسماعيلى فرزند سبيتى 24 ساله.
    ١١-عبد الإله موسوى فرزند جاسم 22 ساله.
    ١٢-كريم كنانى 20 فرزند عبدالنبى ساله.
    ١٣-محمد آلِ كثير 20 فرزند مطير ساله.
    ١٤-محمد صگورى فرزند سويف 25 ساله.
    ١٥- على بيت عليوى 25 فرزند عجم.
    16-هادي دوله آل بوعيني 18 ساله.
    –17 حامد كناني فرزند قاسم 17 ساله.
    -18قاسم مهريه 15 ساله.
    -19عباس كناني فرزند محمد 18 ساله.