خانواده منیژه فاتحی دختر کورد بوکانی«مگر تاوان منیژه چه هست که ۱۹۸ روز میان زندگی و مرگ ایستاده است»

0
2156

مروفایتی: «منیژه فاتحی» دختر کورد بوکانی پس از گذشت ۶ماه بازداشت غیرقانونی همچنان از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.

یکی از اعضای خانواده فاتحی در بوکان به خبرنگار«مروفایتی»گفته است؛ از سوی یکی از ماموران اطلاعات به ما اطلاع دادند٬ منیژه ۱۹شهریور ماه سال جاری از بازداشتگاه اطلاعات مهاباد به تهران منتقل شده است ولی نمیدانیم که صحت دارد یا خیر.

این منبع در این باره افزود؛ در طول ۱۹۸روز بازداشت به تمام ارگانهای امنیتی-قضایی در بوکان٬ مهاباد٬ ارومیه و تهران رفتیم ولی هیچکدام نسبت به بازداشت منیژه پاسخگو نبوده اند و همچنان در بلاتکلیفی هستیم و به تهران رفتیم مسؤلان زندان اوین و بازداشتگاه ۲۰۹ این را رد کردند که او در تهران نگهداری شود.

او ادامه داد؛ «مگر تاوان منیژه چه هست که ۱۹۸ روز میان زندگی و مرگ ایستاده است»٬ ما از هرگونه ملاقات با فرزندمان محروم هستیم و حدود یک ماه پیش بود که از اطلاعات به ما تلفن زد که فقط کمتر از ۵ دقیقه به او اجازه دادند٬ صحبت کنیم. اما هنوز هم نمیدانیم او کجاست.

بە رغم مراجعه های مکرر خانواده اش به نهادهای امنیتی و قضایی و بی اطلاعی از اتهام و بازداشتش اما تاکنون هیچ اطلاعی از وضعیت دخترشان نداریم.

«روژی کورد» پیشتر به نقل از یکی از نزدیکان خانواده فاتحی در مورد روند بازداشت منیژه گزارش کرده بود؛ منیژه فاتحی دختر کورد اهل بوکان ۲۲ساله٬ فرزند بهمن که ۱۵اسفندماه سال گذشته توسط نیروهای اطلاعات بازداشت شد.
۶ماه پیش نیروهای امنیتی در بوکان بە منزل این شهروند کُرد رفتە و پس از بازرسی و تفتیش کامل منزل، وی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.