اهدای اعضای بدن دو دختر جوان کورد طی شهریور ماه 1395

0
1114

هاوار: بنا به گزارش رسیده به هاوار، یک دختر جوان کورد ساکن قصر شیرین از توابع استان کرماشان، اعضای بدن خویش را اهدا نمود.

نرگس پارسە دختر کورد اهل قصرشیرین کە بە علت سکتە بە کما رفتە بود، طبق وصیت قبلی خودش  اعضای بدن خویش را اهدا نمود.

بر طبق اخبار رسیده به هاوار، اعضای بدن این دختر جوان کورد، جان چند تن بیمار دیگر را نجات داده است.

مهتاب خزایی دختر 22 ساله ای که اصالتا اهل روستای وناکو شهرستان کنگاور می باشد روز گذشته بر اثر سانحه سقوط از آسانسور دچار مرگ مغزی شد.

 همچنین 9 شهریور ماه 1395 شمسی نبر دختر جوان کورد دیگری به نام ، مهتاب خزایی 22 ساله ای که اصالتا اهل روستای وناکو از توابع شهرستان کنگاور می و  بر اثر سانحه سقوط از آسانسور دچار مرگ مغزی شد.، اعضای بدنش به 5 تن اهدا شد.

 مهتاب که به همراه خانواده خود ساکن شهریار می باشد،هنگام سوار شدن به آسانسور به علت مشکل فنی که آسانسور داشته از بالا به پایین سقوط کرده و دچار مرگ مغزی می شود.

 با انتقال پیکر نیمه جان مهتاب به بیمارستان،پزشکان مرگ مغزی را تایید می کنند.

 خانواده مهتاب نسبت به اهداء اعضای بدن وی به بیماران نیازمند رضایت میدهند که در نهایت پنج عضو از اعضای بدن وی به بیماران اهدا می شود تا زندگی دوباره به آنها برگردد.

مصطفی خزایی دایی مهتاب؛ ضمن ابراز تاسف از حادثه به وجود آمده  به رسانه های گفت: خانواده مهتاب وقتی که لوازم شخصی دخترشان را جستجو می کردند در دفتر خاطرات مهتاب نوشته ای همانند وصیت مشاهده میکنند که در آن رضایت خود را نسبت به اهدا اعضای بدنش در صورت بروز چنین مشکلی نوشته بود.

 

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here