نامه سرگشاده مادر رامین حسین پناهی به خانم فدریکا موگرینی

0
929

تلاشها برای ممانعت از اجرای حکم اعدام رامین حسین پناهی، زندانی سیاسی کورد ادامه دارد. گفته می شود وی پس از ماه رمضان اعدام خواهد شد. 

روژی کورد: با نهائی شدن اجرای حکم اعدام رامین حسین پناهی، زندانی سیاسی کورد، مادر این فعال سیاسی کورد طی نامه ای به فدریکا موگرینی، مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا، از وی خواسته است تا مانع اجرای حکم اعدام فرزندش شود.

طی ساعات آغازین روز شنبه 19 مه برابر با 29 اردیبهشت ماه 1397 شمسی، با احضار رامین حسین پناهی، زندان سیاسی کورد به دفتر رئیس زندان، رسما به وی اعلام کرده اند که حکم اعدام وی با اتمام ماه رمضان به طور قطع به اجرا درخواهد آمد.

رامین حسین پناهی، فعال سیاسی کورد در مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق نیز مشارکت داشتته است اما اینک به اتهام “تروریست بودن” از سوی جمهوری اسلامی ایران اعدام می شود.

اعدام وی از سوی جمهوری اسلامی ایران در حالی صورت می گیرد که تاکنون شمار کثیری از نهادهای بین المللی حقوق بشر و نیز نهادها و سازمانهای حقوق بشری در حوزه ایران نارضایتی خود از اجرای حکم اعدام وی را اعلام و خواستار توقف این حکم اعدام شده اند.

ه گفته وکیل رامین حسین پناهی، در دادگاه قاضی پرونده به جای کلمه محاربه واژه‌ی “بغی” به معنای “یاغی بر علیه نظام” به کار می‌برد و این نخستین بار است که در دادگاه‌های ایران کلمه “بغی” در مورد متهمین سیاسی مورد استفاده قرار می‌گیرد، پیش‌تر از اصطلاح محاربه استفاده می‌شد. محاربه برای افرادی که در نبرد مسلحانه شرکت دارند، در مجامع قضایی ایران به کار گرفته می‌شود و بر همین مبنا وکیل مدافع وی صدور حکم اعدام رامین حسین پناهی را ناعادلانه توصیف کرده است.

متن نامه مادر این زندان سیاسی کورد محکوم به اعدام:

قلب مرا هم روی میز مذاکره بگذارید.

این نامه یک مادر است از یک شهر کوچک در کردستان ایران، مادری که قلبش هر روز در تب و تاب است ، چرا که جگر گوشه اش ممکنست در زندانی در همین نزدیکی ها ، بعد از اتمام ماه رمضان اعدام شود. میدانید یعنی چه، از فکر این فاجعه بخود میلرزم و و از کلمه اعدام نفرت دارم.
شنیدم خودتان مادر هستید و دو دختر دارید، پس میتوانید یک لحظه از سیاست فاصله بگیرید و بحرفم گوش دهید با جان دل گوش دهید.
من یک مادر دردمندم، از سی سال پیش درد را شناختم و سالها است که دربدر دنبال فرزندانم هستند، فرزندانی که از عدالت گفتند و برای بهبود اوضاع کوشیدند. ولی در اینجا همه چیز ممنوع است. ما در جهنم زندگی میکنیم و این روزها زندگی من به تمام معنا جهمنی است.
رامین حسین پناهی که حتما اسمش را شنیده اید و عکس اش را دیده اید، فرزند دلبند من است. او هر کاری کرده باشد ، نباید کشته شود. آیا این حرف ناحقی است که من میزنم. او یک فعال سیاسی است ، پرونده سازیها شده و اکنون در یک قدمی مرگ است.
من از شما میخواهم که این روزها که مشغول گفتگو با مقامات ایران هستید، یک خواست را به خواستهای دیگرتان اضافه کنید، لغو حکم رامین حسین پناهی و بررسی پرونده او در یک دادگاه صالحه اروپایی.
میخواهم با این نامه برای یک لحظه به زندگی و روح و روان مادری وصل شوید که دیگر قلبش توان تحمل این فاجعه را ندارد. این روزها من و فرزند دلبندم قلبمان بهم وصل است . من میدانم که برای فرزند کوچکم رامین این لحظات چقدر سخت است کابوس اعدام، و میخواهم شما هم لحظه ای به این احساس من نزدیک شوید و خودتان را جای من بگذارید و کاری کنید که این فاجعه اتفاق نیفتد، شما میتوانید و من صمیمانه از شما میخواهم این کار را بکنید. رسما و بطور جدی بخواهید رامین اعدام نشود.
با احترام شرافت زرینی مادر رامین حسین پناهی