صدور حکم 74 ضربه شلاق برای روزنامه نگار و شاعر کورد خراسانی

0
847

در ادامه دستگیری، تهدید و صدور حکم برای فعالین کورد در شرق کوردستان، شاعر کورد خراسانی به اتهام “هتک حرمت به مسئولین و ماموران”، از سوی دادگاه کیفری شهر کلات نادری به 74 ضربه شلاق محکوم شده است.

مروفایتی: بنا بر گزارش رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، “علیرضا سپاهی لاین”، روزنامه نگار و شاعر کورد خراسانی که تاکنون بیش از 10 کتاب به زبان کوردی منتشر کرده است، به اتهام ” هتک حرمت به مسئولین و ماموران”، از سوی شعبه یکم دادگاه کیفری 2 شهر کلات نادری به 74 ضربه شلاق محکوم شده است.

این روزنامه نگار و شاعر کورد که اکنون شرایط روحی و جسمی وی مشخص نیست، آذرماه 1396 شمسی برابر با نوامبر 2017 به جرم انتشار مطلبی تحت عنوان “جهل، تواناتر از سیل”، از سوی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کلات نادری احضار و به اتهام “انتشار مطالب کذب و تشویش اذهان عمومی”، مجرم شناخته شده و با حکم قاضی “نظری”، دستگیری و به زندان “وکیل آباد” منتقل شده و سپس با قید وثیقه به طور موقت آزاد شده بود.

“علیرضا سپاهی لاین”، روزنامه نگار و شاعر کورد خراسانی، 8 مردادماه 1390 شمسی، برابر با 30 جولای 2011 نیز به اتهام “ارتباط با احزاب کورد مخالف رژیم ایران” و “سرودن شعر در مدح رهبران کورد”، از سوی نیروهای وزارت اطلاعات در شهرستان مشهد دستگیر و بازداشت شده بود.
وی همچنین طی دی ماه 1392 شمسی برابر با ماه دسامبر 2013 از سوی شعبه 3 دادگاه شهرستان مشهد به ریاست قاضی سلطانی به 11 ماه حبس و 5 ماه محرومیت از فعالیت فرهنگی و جریمه نقدی محکوم شده بود.