مجروح شدن یک کولبر کورد بر اثر تیراندازی نیروهای انتظامی در سردشت

0
1112

مروفایتی: بنا بر گزارش فعالین حقوق بشر در داخل کوردستان در ایران، روز شنبه 22 مهرماه 1396 شمسی برابر با 14 اکتبر 2017، یک کولبر اهل مهاباد در شهرستان سردشت، بر اثر شلیک مستقیم نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران به شدت مصدوم شده است.

بنا بر این گزارش، یک کولبر اهل مهاباد با هویت، “هیوا” در منطقه “دوله بی” از توابع شهرستان سردشت، از سوی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران که در این منطقه مستقر می باشند، هدف شلیک مستقیم گلوله قرار گرفته و به شد زخمی شده است.

این سومین کسبکار و کولبری است که طی مدت 10 روز اخیر مورد شلیک نیروهای انتظامی و هنگ مرزی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

به گزارش مروفایتی به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز ۱۹ مهر ۱۳۹۶ «دانا کریمی» از اهالی کریم آباد سقز، بر اثر تیراندازی نیروهای انتظامی در جاده سقز- دیواندره جان خود را از دست داد.

خودروی وی در جاده دیواندره – سقز در نزدیکی روستای ظفر آباد مورد تیراندازی نیروهای مذکور قرار گرفته و اصابت تیر به سر راننده باعث شد که این خودرو با یک کامیون مدل بنز تصادف کند و جان خود را از دست بدهد.

با این وجود، رئیس پلیس راه شهرستان دیواندره این حادثه را به عنوان یک تصادف معمولی قلمداد کرده و گفته است در آن، خودروی دانا کریمی مقصر بوده است. در حالی که شاهدان عینی از تیراندازی مستقیم بسوی راننده می‌گویند، اما او آن را تکذیب کرده است.

از سوی دیگر، “کامیل محمودی”، 30 ساله، عائله مند و دارای یک دختر خردسال، و اهل روستای “پسوه” از توابع شهرستان پیرانشهر، شب یکشنبه 21 مهرماه 1396 شمسی، بر اثر شلیک مستقیم نیروهای هنگ مرزی شهرستان پیرانشهر در حین بازگشت به منزل جان خود را از دست داده است.

نیروهای هنگ مرزی، پس از کشتن این شهروند کورد، جنازه وی را نیز به عنوان گروگان نزد خود نگه داشته و از تحویل آن به خانواده اش تا زمان انتشار این خبر، امتناع نموده اند.