دستگیری 700 نفر در تهران تحت عنوان مرحله دوم طرح “محله محور”

0
1610

مروفایتی: رئیس پلیس تهران، از بازداشت و دستگیری بیش از 700 تن در تهران، تحت عنوان مزاحمان نوامیس و خرده فروشان مواد مخدر خبر داده است.

امروز دوشنبه دوم مردادماه 1396 شمسی، حسین ساجدی‌نیا، رئیس پلیس تهران بزرگ، از دستگیری و شناسایی صدها تن در پایتخت خبر داد. خبرگزاری ایرنا به نقل از ساجدی‌نیا نوشت: «به خواست شهروندان دو طرح امنیت محله‌محور در ۲۴ ساعت گذشته اجرا شد که در مرحله اول ۸۶ نفر از اراذل و اوباش تحت عنوان برخورد با مزاحمان نوامیس شناسایی و دستگیر شدند.»

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان این که محور مرحله دوم این طرح، برخورد با فروشندگان مواد مخدر بوده است: «با شناسایی ۱۴۰ نقطه آلوده در سطح شهر تهران، ۶۱۲ نفر از توزیع‌کنندگان مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند.»

طرح “محله‌محور” نخستین مرتبه در آبان سال ۸۹ در بیش از دو هزار نقطه تهران کلید خورد. هجوم شبانه به منازل مظنونان، ضرب و شتم آنان جلوی چشم خانواده و بستگان و گرداندن‌شان در حالاتی تحقیرآمیز اغلب بدون لباس و در حال کتک خوردن در مناطق و محلات، گوشه‌هایی از عملیاتی شدن این طرح بود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرده که از بازداشت‌شدگان مقادیری مواد مخدر سنتی و صنعتی کشف و ضبط شده‌ است. میزان مواد کشف‌شده در عملیات اخیر روشن نیست اما ساجدی‌نیا از ضبط هفت تن مواد مخدر سنتی و صنعتی در چهار ماه گذشته در سطح تهران خبر داده است.

رئیس پلیس تهران تعداد معتادان متجاهر در سطح پایتخت را ۱۲ هزار نفر عنوان کرده و از حضور این معتادان در حوالی میدان امام حسین به عنوان “دغدغه مردم منطقه” نام برده است. معتادانی متجاهر خوانده می‌شوند که اعتیاد خود را پنهان نکرده و مواد را در انظار عمومی مصرف می‌کنند.

این دستگیریها در حالی شروع و اجرا شده است که قرار است مواد مخدر در ایران از سوی دولت توزیع شود.