سهیلا مینایی زندانی سیاسی کورد توسط مسولین زندان مورد ضرب وشتم قرار گرفت

0
1212

زندانی سیاسی کورد سهیلا مینایی در زندان کرمان توسط مسولین زندان مورد ضرب وشتم و فحاشی قرار گرفت.

بنا به گزارش رسیده به خبرنگار مروفایتی؛ خانم سوهیلا مینایی زندانی سیاسی کورد اهل دیواندره روز یکشنبه دهم بهمن ماه سال جاری از سوی ماموران حفاظت اطلاعات زندان کرمان مورد ضرب وشتم و فحاشی قرار گرفت و پس از بازگشت دوساعته به بند به دستور حیدرزاده رییس حفاظت اطلاعات زندان به سلول انفرادی منتقل شد.

علت ضرب وشتم و انتقالش به انفرادی توهین به رهبری عنوان شده است و این درحالیست که هیچگونه توهینی از سوی وی صورت نگرفته و این دسیسه عاملان حفاظت اطلاعات در داخل بند بوده است.

خانم مینایی ۱۹مرداد سال ٩٤ توسط ماموران اطلاعات شهرستان دیواندره دستگیر شد. وی پس از تحمل ۶ماه بازداشت و بلاتکلیفی در بازداشتگاه دیواندره که پرونده وی به دادگاه انقلاب سنندج موکول گردیده در همان دادگاه به اتهام «ارتباط با یکی از احزاب کورد مخالف نظام» جمعا به ۳سال و یک روز زندان و تبعید به زندان کرمان محکوم شد.

شریف مینایی پدر زندانی سیاسی زندان کرمان «سهیلا مینایی» پیشتر در گفتگویی اختصاصی برای مروفایتی، در مورد وضعیت دخترش چنین گفت: “دخترم در شرایط بسیار بدی قرار دارد. سهیلا بی گناه زندانی شد، برای او طوطئه چیدند، او با هیچ یک از احزاب کوردی رابطه و فعالیت نداشته است و یکی از دوستانش که هنوز هم در دیواندره است برای دخترم دروغ پردازی کرد تا بدینوسیله در دانشگاه پذیرفته شود و امتیازی بگیرد، چند سند و مدرک دروغین روی پرونده دخترم قرار داده شده بوذ که اصلا متعلق به سهیلا نبوده٬ اما بر اساس همین مدارک دروغین، سهیلا را محکوم کردند.”