شلیک مستقیم نیروهای انتظامی، مجروح شدن یک کولبر دیگر را درپی داشت

0
1031

مروفایتی: بنا بر گزارش سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، شب یکشنبه 8 تیرماه 1396 شمسی، یک کولبر دیگر کورد بر اثر شلیک مستقیم نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی ایران در شهرستان سردشت، به شدت زخمی شده است.

بر پایه این گزارش، بر اثر شلیک مستقیم نیروهای انتظامی به جمعی از کولبران در منطقه “دوله بی” شهرستان سردشت، طی شب یکشنبه 8 مردادماه 1396 شمسی، یک کولبر جوان بنان “آزاد مینه عبدولی”، ساکن روستای درمان آباد از توابع هرستان سردشت به شدت مجروح شده است.

این کولبر سردشتی، بر اثر شدت جراحات وارده بر اثر اصابت گلوله، به بیمارستان خمینی شهرستان ارومیه منتقل شده است.

از سوی دیگر شب شنبه 7 تیرماه، بر اثر شلیک مستقیم نیروهای انتظامی در شهرستان بانه، یک کولبر کشته و دو تن دیگر به شدت مجروح شده اند. بنا بر این کزارش، یک کولبر کورد بنام ابراهیم رحمانی فرزند رحمان اهل روستای تاژان بانه کشته شده است. همچنین، دو نفر که هویت آنها تاکنون نامشخص است و از انها به عنوان فرندان محمد و امجد یاد شده است به شدت مجروح شده اند.

طی این یورش نیروهای انتظامی به کولبران در بانه، همچنین بیش از ٣٠ اسب کولبران نیز کشتە شدە و اجناس آنها نیز از سوی نیروهای ایران مصادرە شدە است.

بر اثر اعتراضات مردم شهرستان بانه به این کشتار کولبران، بیش از 10 تن از شهروندان این شهر، روز یکشنبه 8 تیرماه 1396 شمسی از سوی نیروهای امنیتی رژیم ایران در این شهرستان دستگیر و بازداشت شده اند.