اداره اطلاعات سه معلم و فعال مدنی عرب احوازی را بازداشت كرد

0
1302

مروفایتی: فعال و روزنامه‌ نگار عرب احوازی عبدالكريم خلف‎ در صفحه‌ فیسبوكش منتشر كرده‌ است كه‌ : عیسی دمنی (حداد)،مجاهد زرگانی و ناجی حیدری ساعت 3 بامداد امروز دوشنبه 27 دى ماه در منازل خود توسط اداره اطلاعات احواز بازداشت شدند وبه جای نامعلومی منتقل شدند.

عيسى دمنى 43 ساله ودارای دو فرزند ،روزنامه نگار و معلم زبان عربی می باشد،ساكن كوى گلستان.

دمنى در سمینارهای مختلف علمی شركت و به سخنرانی می پرداخت. عيسى دمنى با تشکیل کلاس های آموزش زبان عربی خدمات ارزنده ای را به مردم احواز نموده است.

مجاهد زرگانی 36 ساله دارای یک فرزند، شاعر،ساكن منطقه زرگان مى باشد.

مجاهد دانشجوی زبان و ادبیات عرب و دارى يك مغازه مى باشد، او یکی از مؤسسان مؤسسه خیریه کمک های مردمی می باشد،که با آنکه خود ساکن روستاهای فقیر نشین اطراف احواز بوده به خانواده های بی بضاعت احوازی کمک می نماید در روزهاى كه سيل در منطقه آمده بود كمك هاى زيادى به مردم كردند. او یکی از شاعران معروف عرب احوازى است.

ناجی حیدری 38 ساله دارای دو کودک ، معلم و مترجم زبان و ادبیات عرب ساكن كوى مشعلى از فعالان مدنی احواز می باشد که علیرغم مشکلات مالی و سختی زندگی در تعالی زبان عربی با مقاله های متعدد علمی تلاش های زيادى نمود.

او فعالیت های متعدد فرهنگی داشته و از معلمان معروف عربی شهر احواز می باشد.

این فشارها بر فعالان مدنی احوازی طاقت فرسا شده و موجب رعب و وحشت طیف عظیمی از فعالان عرب شده است، تا جایی که فعالان احوازی نه اینکه فقط از فعالیت سیاسی بلکه از کمترین فعالیت فرهنگی خودارى مى كنند.

فشارهاى متوالى بر اعضای نو مؤسسه های مدنى و اجبار آنها بر تطبيق سياستهاى نظام در روزهای اخیر افزایش یافته تا جایی که اعضای این مؤسسات، آرام آرام دست از کار مدنی کشیده و مؤسسات خود را ترک می کنند.
تا كنون خانواده هاى اين سه فعال مدنى از دليل بازداشت و محل نگهدارى آنها اطلاع دقيقى ندارند.