بازداشت تهدید و تفتیش منازل شهروندان بهایی در شهرهای مختلف ایران ادامه‌ دارد

0
820

طی هفته جاری چهار شهروند بهایی در شهرهای کرمان و قزوین، بازداشت شده و محل زندگی شان مورد تفتیش ماموران امنیتی ایران قرار گرفته است.

بدنبال نقض حقوق اقلیت های مذهبی و به خصوص بهاییان در ایران، طی هفته جاری چهار شهروند بهایی در شهرهای کرمان و قزوین توسط ماموران امنیتی نظام بازداشت شده اند که در پی آن، محل زندگی شان نیز مورد تفتیش و بازرسی قرار گرفته است.

بنابر گزارش بهایی نیوز، یکی از این شهروندان امرالله خالقیان است که به همراه همسرش فریبا روحانی در تاریخ ۱ دی ماه ۹۵ توسط ماموران امنیتی این استان بازداشت شدند که همسرشان پس از ساعاتی بازجویی آزاد گردیده اما آقای خالقیان همچنان پس از گذشت یک هفته در بازداشت به سر می برد.

بر اساس این گزارش، یکشنبه ۵ دی ماه نیز ماموران امنیتی نظام مجددا منزل آقای خالقیان را مورد بازرسی قرار داده اند و همچنین منزل خواهر وی را که در طبقه پایین منزل آنان سکونت دارد، بدون حکم مورد تفتیش قرار داده و کلیه آثار، نوشته ها، عکس ها و شمایل مذهبی مربوط به دیانت بهایی که در منزل شخصی آنان بوده است را مصادره کرده اند.

لازم به ذکر است که به گفته منابع مطلع اتهام امرالله خالقیان “اقدام علیه امنیت ملی” عنوان شده است.

همچنین طی هفته جاری، ماموران امنیتی استان قزوین نیز در روز شنبه ۴ دی ماه ۹۵ به منزل سهراب کشاور، پدرسهیل کشاورز مراجعه کرده و ضمن تفتیش و ضبط کتب و وسایل شخصی، وی را به منزل سهیل کشاورز منتقل کردند تا منزل این شهروند بهایی بازداشت شده را مجددا مورد تفتیش و بازرسی قرار دهند.

گفتنی ست که سهیل کشاورز نیز پیشتر در تاریخ ۱۳۹۵/۹/۳۰ توسط ماموران امنیتی استان قزوین بازداشت شده است.

شایان ذکر است که این بازداشت ها در حالی صورت می گیرد که طی ماه‌های اخیر بیش از سی شهروند بهایی به اتهام فعالیت های واهی بازداشت و محل کسب دست کم ۱۴۰ تن از آنان نیز در مناطق مختلف کشور از سوی اداره اماکن عمومی پلمب شده است.

اما این در حالیست که طی هفته جاری، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران منشور حقوق شهروندی را امضا کرده و از حقوق تمامی ملت ایران دفاع کرده است، ولی شهروندان بهایی همچنان بدلیل اینکه جمهوری اسلامی، آیین بهاییت را به رسمیت نمی‌شناسد، همواره مورد فشار، آزار و اذیت قرار می گیرند.