طاهره ریاحی وداوود دشتبانی همچنان در بازداشت بسر میبرند

0
878

طاهره ریاحی روزنامه نگار و دبیر سرویس اجتماعی خبرگزاری برنا، توسط نیروهای سپاه پاسداران ایران بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شد.

در ادامه برخوردهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی – به طور اخص سپاه پاسداران – با صاحبان قلم و رسانه، طاهره ریاحی روزنامه نگار و دبیر سرویس اجتماعی خبرگزاری برنا نیز در روز سه شنبه هفتم دی ماه توسط ماموران سپاه بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

بر اساس گزارش ایلنا، بازداشت طاهره ریاحی در خانه ‌اش صورت گرفته و تا کنون از مکان نگهداری وی خبری در دست نیست.

از دیگر سو نیروهای امنیتی داوود دشتبانی، مدیر مسوول هفته‌نامه “وطن یولی” را بازداشت کردند.  همسر داوود دشتبانی از وضعیت او اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفته است: «داوود تنها با یک تماس چند ثانیه‌ای فقط گفت حالم خوب است.»

هفته‌نامه “وطن یولی” (راه وطن) بنابر نوشته مدیر مسوول آن، داوود دشتبانی، یک نشریه فرهنگی و تاریخی است و گردانندگان و بیشتر نویسندگان آن دانشجویان و پژوهشگران و استادان آذربایجانی هستند. این نشریه علیرغم نام ترکی‌اش، به زبان فارسی است.

“وطن یولی” که پیشتر به همین نام به عنوان یک نشریه دانشجویی در دانشگاه تهران فعالیت داشت در سال ۱۳۹۴ به صورت هفته‌نامه آغاز به فعالیت کرد. به علت پاره‌ای مشکلات، انتشار این هفته‌نامه برای چندین ماه متوقف شد، اما در آذر ماه ۱۳۹۵ فعالیت آن از سر گرفته شد.