دستگیری 4 شهروند کورد در روستای پسوه از توابع پیرانشهر

0
1192

دستگیری شهروندان کورد به بهانه های گوناگون به ویژه با شروع سال نو و پس از شروع نارضایتیهای عمومی ضد حکومتی در ایران و کوردستان گسترش یافته است.

مروفایتی: بنا بر گزارش رسیده به سازمان حقوق بشر کوردستان- روژهلات، در روزهای پایانی سال 1396 شمسی، چهار تن از شهروندان کورد اهل روستای “پسوه” از توابع شهر پیرانشهر در استان ارومیه از سوی نیروهای امنیتی جمهور اسلامی ایران دستگیر و بازداشت شده اند.

خبرنگار مروفایتی، هویت این چهار شهروند کورد را چنین اعلام کرده است: “سلام وطن دوست”، مشهور به “سلام مناف”، “صابر سعیده”، “صادق قادری”، “ایوب قادری” که ایوب قادری تنها 17 سال سن دارد.

این چهار شهروند کورد که همگی ساکن و اهل روستای “پسوه” می باشند، به اتهام “عضویت در احزب کورد مخالف رژیم ایران” و “اقدام علیه امنیت ملی” دستگیر شده اند.

این افراد در روزهای پایانی سال 1396 شمسی، پس از وقوع درگیری بین نیروهای حزب دمکرات کوردستان ایران و نیروهای سپاه تروریستی پاسداران ایران، دستگیر شده اند و سرنوشت آنها تاکنون نامشخص است.

تاکنون از سرنوشت این چهار تن خبری در دست نیست و مکان مورد انتقال آنها نیز نامعلوم می باشد و سازمان و ارگانهای مرتبط از ارائه اطلاعات به خانواده های آنها خودداری نموده اند.