مسئولان رژیم زندانیان قره سقل را به سلول انفرادی منتقل کردند

0
2177

مسئولان زندان و امنیتی رژیم در ارومیه، در اقدامی قابل تأمل زندانیان کورد اهل روستای قره سقل از توابع شهر شنو را به سلول‌‌های انفرادی داخل زندان منتقل کردند.

این هفت تن از زندانیان کورد اهل روستای قره سقل که به تازگی با احکام سنگین اعدام و حبس‌های طویل المدت روبرو شده‌اند، در بندهای ٣ و ٤ زندان ارومیه محبوس بودند.

این زندانیان کورد در روزهای گذشته خواهان انتقال به بند ١٠ زندان ارومیه بودند، که امروز یکشنبه ١٠ بهمن ماه به سلول انفرادی منتقل شدند.

به گفته‌ی یک منبع موثق دادگاه رژیم در ارومیه به دستور یک مقام بلند پایه‌ی وزارت اتلاعات در شنو به شرح ذیل برای این زندانیان حکم صادر کرده بود.

١- هدایت عبدالله پور، حکم اعدام

٢- حاصل عزیزی ٢٥ سال حبس تعزیری

٣- محمدظاهر فرامرزی، ٢٠ سال حبس

٤ – یعقوب بااکرام، ١٥ سال حبس

٥– جلال مسروری، ١٥ سال حبس

٦ – کمال مسروری، ١١ سال حبس

٧- صدیق بااکرام، ١٠ سال حبس

این شهروندان کورد اهل روستای قره سقل از توابع شهرستان شنو می‌باشند، که  از سوی رژیم ایران به همکاری با حزب دمکرات کوردستان ایران متهم شده‌اند.

تاکنون ١١ تن ا جوانان این روستا جمعا به ١٧٥ سال و ٦ ماه حبس تعزیری و ١ تن دیگر از جوانان این روستا به نام هدایت عبدالله‌پور به اعدام محکوم شده است.

صدور احکام سنگین برای این جوانان کورد واکنش فعالان حقوق بشری کورد و رسانه‌های حقوق بشری را در پی داشطه و شماری از فعالان حقوق بشری و زندانیان سیاسی سابق کورد در حمایت از این زندانیان کمپین زندانیان قره سقل تنها نیستند را راه اندازی کردند.