ادامه ی بازداشت وثیقه های ۶ شهروند کورد

0
648

مروفایتی: تاکنون وثیقه های شش شهروند کورد مریوانی به ارزش ۴۵۰ میلیون تومان در بازداشت هستند.

طبق اطلاع منابع مروفایتی، وثیقه های شهروندان کورد به نامهای «سوران رشیدی، عادل رشیدی، سیران خورنیکا، آرتین حسن زاده، بهره عارفی و روژین رضایی» همچنان در بازداشت دستگاه قضایی رژیم اسلامی ایران هستند.

سوران رشیدی، ده روز پیش، پس از دو هفته بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات مریوان با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شده بود. وی بە هنگام بازگشت از اقلیم کوردستان و در مرز باشماخ(باشماق) بازداشت گردیدە و به مدت دو هفته تحت شکنجه و بازجویی بود. این شهروند کورد مریوانی، سابقە حضور در یکی از احزاب اپوزسیون رژیم ایران را داشتە است از اینرو به صورت مداوم از سوی نیروهای امنتی و اطلاعاتی مورد بازجویی قرار گرفتە است.

پنج تن از فعالان شهر مریوان که در جریان برگزاری تجمع اعتراضی این شهر بازداشت شده بودند صبح روز ۱۷ مهر با تودیع وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شده ‌بودند، همچنان وثیقه هایشان در بازداشت هستند.

سیران خورنیکا، آرتین حسن زاده، بهره عارفی، روژین رضایی و عادل رشیدی، معترضانی بودند که ١۵ مهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان مرکزی این شهر منتقل شده و بعد از دو ‌روز با قید وثیقه آزاد شدند.

این اعتراضات در رابطه با وضعیت جاده های کوردستان شکل گرفته و معترضین در آن خواهان ساخت جاده ای مخصوص برای انتقال نفت اقلیم کردستان بودند که سالانه در پی تصادفات شکل گرفته به علت رفت و آمد این تانکرها، دهها تن جان خود را از دست میدهند. در این رابطه کمپینی نحت عنوان «نه به تانکر مرگ» هم شکل گرفته بود.