١٠ سال حبس برای شهروند کورد دو تابعیتی ایرانی_اتریشی

0
1325

کامران قادری، شهروند کورد دو تابعیتی ایرانی_اتریشی از طرف دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران به اتهام جاسوسی به ١٠ سال حبس تعزیری محکوم شد.

یک منبع نزدیک به خانواده‌ی این شهروند کورد به خبرنگار مروفایتی اعلام کرد، کامران برای معاملات و کارهای تجاری به تهران سفر کرده بود و هیچگونه ارتباطی با سیاست نداشته است.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران، این شهروند کورد ساکن اتریش که در زمینه‌ی “آی تی” نیز فعال می‌باشد، را به جاسوسی برای آمریکا متهم کرده است.

کامران قادری ٥٢ ساله، مسئول شرکت آونک در وین پایتخت اتریش نیز می‌باشد، که درپی سفر بی ایران در ماه ژانویه سال جاری میلادی، از سوی نیروهای امنیتی در فرودگاه تهران بازداشت شد.

kamran-qadirii-594x420 کامران قادری چندین بار به عنوان تاجر و حتی یک بار هم نیز به همراه یک هیئت ٢٠٠ نفره دیگر، رئیس جمهور اتریش به تهران همراهی کرده بود.

یک منبع نزدیک به خانواده‌ی کامران قادری اعلام نموده است، که بنا بر پیشنهاد وکیل وی تاکنون از رسانه‌ای کردن خبر دستگیری او خودداری کرده‌اند.

همسر و ٣ فرزند کامران قادری ساکن اتریش هستند و تاکنون موفق به دیدار وی نشده‌اند.

گفته‌ می‌شود، مادر وی که در وضعیت بد جسمانی نیز به سر می‌برد، به تنهایی در ایران زندگی می‌کند و تاکنون فقط وی توانسته به ملاقات فرزندش برود.