منیژه فاتحی در اطلاعات مهاباد نگهداری می شود

0
1586

 مروفایەتی: پس از گذشت ۶ماه قبل از دستگیری منیژه فاتحی، دختر جوان کورد از سوی نیروهای اداره اطلاعات، مسئولان اداره اطلاعات مهاباد طی یک تماس تلفنی با خانواده فاتحی اعلام نمودند که منیژه در اطلاعات مهاباد بازداشت و نگهداری  می شود.

بر اساس اظهارات خبرنگار مروفایه تی از بوکان، روز یکشنبه 14 ششهریورماه 1395 نیروهای اطلاعات مهاباد تنها مدت ۲۰دقیقه به وی اجازه ملاقات با خانواده اش را داده اند.

خانواده منیژه،  وضعیت جسمانی دخترشان را وخیم اعلام نمودند.

یکی از نزدیکان خناوده فاتحی طی تماسی با  مروفایه ت عنوان کرد: “بنا بر گزارشات رسیده به مروفایه تی، ملاقات منیژه فاتحی و خانواده اش در شرایطی کنترل شده انجام گرفته شده است.:

با وجود اینکه منیژه طی این ملاقات کوتاه حتی نتوانسته است علت بازداشت خود را نیز به خانواده اشت اعلام کند، اداره اطلاعات مهاباد اتهام منیژه را ارتباط موثق با یکی از احزاب کوردی مخالف رژیم ایران عنوان کرده است.

«منیژه فاتحی»، ۲۲ساله، فرزند بهمن و اهل شهرستان بوکان، پانزدهم اسفند ماه 1394 شمسی توسط نیروهای امنیتی در بوکان و در منزل شخصی اش دستگیر و بازداشت گردید.

 ماموران اداره اطلاعات پس از بازرسی و تفتیش کامل منزل، وی را بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده اند.

بە گفتە یکی از اعضای خانواده فاتحی که با بخش حقوق بشر روژی کورد مصاحبه ای داشته است: “حدود ساعت ۷شب بود سه تن از نیروهای امنیتی وارد منزل شده و بدون داشتن مجوز قضایی وی را بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده اند”