قسمتهای الحاق شده بلوچستان به کرمان با بهانه محرومیت زدایی، همچنان تشنه چند قطره آب است

0
1232
بگزارش عدالت نیوز نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس روز جمعه 5 اسفند خبر داده است که مردم جنوب استان کرمان از «نعمت آب آشامیدنی سالم» محروم هستند. به تاکید این نماینده مجلس، بسیاری از روستاهای جیرفت و عنبرآباد، هیچ‌گونه امکاناتی برای آب آشامیدنی ندارند و برطرف کردن این مشکل مهم یک ضرورت برای منطقه است.
خبرگزاری تسنیم بنقل از یحیی کمالی‌پور خبر داده است که وی در نشست بررسی مشکلات حوزه آب در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد اظهار‌داشته: “یکی از دغدغه‌های اساسی مردم جنوب استان کرمان در حوزه آب شهری و روستایی است.”
مناطق جدا شده از بدنه بلوچستان نتنها در موضوع آب دچار مشکلات اساسی هستند بلکه در موارد دیگری همچون آموزش، بهداشت و خدمات اجتماعی از شرایط نسبتا بدتری از بلوچستان روبرو هستند.
این محرومیتها و نارسایی ها در مناطق بلوچ نشین استانهای همجوار بلوچستان درحالی است که اخیرا حاکمیت در حال تلاش برای اقناع مردم و برخی نمایندگن بلوچستان جهت تقسیم و در نهایت حذف نام این استان است.
 مسولان و نمایندگان حاکمیت مدعی هستند که با تقسیم بلوچستان میتوان به مشلات و نارسایی های بلوچستان بهتر رسیدگی کرد.
اما در مقابل علما و رهبران سیاسی-اجتماعی بلوچ با یادآوری شرایط نامناسب مناطق الحاق شده بلوچستان به استانهای هرمزگان، کرمان و خراسان جنوبی که با بهانه وسعت بلوچستان و عدم خدمات دهی مناسب به این نقاط از بدنه بلوچستان، جدا شده اند، میگویند حاکمیت در صدد حذف هویت فرهنگی، اعتقادی و دینی آنها است و تقسیم بلوچستان را ابزاری برای اجرای این اهداف خود کرده است.

Comments

comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here